Пошук по сайту

Філософія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

План- конспект бінарного уроку зарубіжної літератури та історії за темою

План- конспект бінарного уроку зарубіжної літератури та історії за темою





План- конспект бінарного уроку

зарубіжної літератури та історії за темою

Філософсько-естетичні та художні

особливості поеми Данте „Божественна комедія”
Розробили і провели

Учитель історії зОШ І-ІІІ ст.. № 6

Марченко Ольга Павлівна

Учитель літератури

Прилука Вікторія Василівна

Мета Дати уяву про історично-літературні особливості доби Середньовіччя та Ренесанса

Розвивати у дітей уміння компаративного аналізу

Виховувати естетичний та художній смаки
Завдання: познайомити з життям та творчістю Данте;

Звернути увагу на загально історичні та культурні ціності доби Середньовіччя та

Відродженя;

ввести новий літературознавчий термін — терцина;

розвивати уміння аналітично мислити, учитись самому, навчаючи інших;

виховувати інтерес до творчості Данте.
Оборудование: портрет Данте; електронна презентація, свічки, музика Середньовіччя

Восхождение к Данте - нелегкий труд.

Чтобы совершить его, надо многое

преодолеть и от многого отказаться.

Прежде всего забыть о чтении-отдыхе

и чтении-забаве. Чтение Данте - это

испытание, проба духовной зрелости.

Г. Андреев.

Примітка : Урок розрахований на дві години

Хід уроку.
1. Мотивація навчальної діяльності.

Учителі історії та літератури в привітанні акцентують увагу, чому урок бінарний?
Мікеланджелло Буанарротті присвятив своєму знаменитому співвітчизнику такі рядки:

Он зрел картины Божьего суда,

Он побывал в чистилище и, зная

Дорогу в рай, созрел при жизни рая,

Чтоб молвить правду, воротясь сюда.

Зачем, зачем горит его звезда

и над моим гнездом, не угасая,

Когда на свете нет такого края,

Где злее бы к нему была вражда?

О Данте речь. Его могучей лире

Неблагодарный не внимал народ:

издревле слава недостойных - шире.

Когда бы созрел я Дантовых высот,

и я бы счастью в этом злобном мире

Его печальный предпочел исход.
• О чем свидетельствуют последние строки сонета Микеланджело? (Об огромном уважении к Данте, о готовности променять свою судьбу на сложную, преисполненную всяких неурядиц жизни итальянского поэта). — Из сонета Микеланджело мы можем понять, что жизнь Данте не была легкой. Сегодня мы узнаем, из какого рая возвратился назад поэт, кто были его враги, Почему на родине Данте не оценили его талант.
2.Робота з темою уроку та акцент на портреті Данте (чому відбиток-тінь: дві епохи)Див презентацію
3.Робота над поняттям „філософія, естетика”, учитель підводить дітей до до зображення людини Данте
4. Схема на дошці:

Середні віки Данте Відродження

5-15 віки 1265-1302 14-16 ст.
5. Робота учителя історії з особливостями середньовіччя :

Вплив церкви призводить до таких принципів:

1) двусвітність (двоемирие)- світ живих та мертвих

2)ієрархізм -- вершина- Бог

3)символізм – церква-символ

4)універсалізм – недоречно проявляти свободу мисленя
6. Учитель літератури – А тепер ми вас запрошуємо в добу Середньовіччя:

(світло гасне, запалюються свічки, вмикається мелодія доби Середньовічя)

сценка за участю дітей, девони грають ролі Данте, Беатриче, Боккаччо, читців
Історик,Боккаччо Данте – один з найталановитіших італійських поетів, життя якого припало на перехідну добу від Середньовіччя до Відродження.

Цікавим є той факт, що в історію увійшло його ім.”я, а не прізвище Аліг”єрі. Містом, де народився Данте стала Флоренція, де судилося народитися багатьом італійським геніям: Франческо Петрарка, Сандро Боттічелі, Донателло. В цьому місті була створена загадкова „Мона Ліза” Леонардо да Вінчі.

Данте. Так, я народився в травні 1265 року у Флоренції. Походжу з збіднілої, але знаменитої родини. Отримав прекрасну освіту, добре знаюся на античній літературі, особливо з творчістю Вергілія, який став моїм кумиром та улюбленим письменником .
Беатриче. В житті поета трапилася незвичайна історія, яка відбилася на його творчості та долі, а мені( звичайній дівчині Беатриче) принесла всесвітню відомість. Коли Данте було 9 років, ми зустрілися вперше. Він одразу ж покохав мене , але вдруге ми зустрілись в церкві лише через декілька років. Я зробила вигляд, що не помічаю його закоханих поглядів.
Бокаччо. Саме ця історія юнацької любові і стала темою для віршів поетичної збірки „Нове життя” (Vita Nova). В цих поезіях Данте оспівує своє кохання, як провансальський трубадур оспівує своє почуття до Прекрасної Дами.
Читці в костюмах доби Середньовіччя:

Лишь о любви все мысли говорят,

И столь они во мне разнообразны,

Что вот одни отвергли все соблазны,

Другие пламенем его горят.

‡ ‡ ‡
Смиренномудрие ее словам

Присуще, и сердца она врачует.

Блажен ее предвозвестивший путь.

Когда же улыбается чуть-чуть,

Не выразить душе. Душа ликует:цццюцшт2юст.п9
Вот чудо новое явилось вам!

‡ ‡ ‡
С тех пор, как я впервые увидал

Ее лицо здесь на земле, всечасно

За ней я в песнях следом поспевал.

==========================

Я видел донн, прелестною гурьбою

Прошедших близ меня в день Всех Святых.

Из них одна, опередив других,

Взяв за руку вела Любовь с собою.
Из глаз ее шел свет такой волною,

Как если б Дух огня глядел сквозь них,

И, вся в лучах сияя золотых,

Она плыла, как ангел, предо мною.
Кто был достоин, слышал тихий глас

И примечал очей благоволенье;

Он черпал чистоту душой своей.

Знать, небо видело ее рожденье

И на землю она сошла для нас, -

Вот почему блаженна встреча с ней
Беатриче. Невдовзі батьки віддали мене заміж, я не була щасливою в цьому шлюбі, але я була слухняною донькою- і скорилася. Доля була до мене жорстокою. Я покинула цей світ у віці 25 років, але залишилась душа, яка пам”ятала про мене все своє життя- це Данте.
Данте. Да, я ніколи не забував про Беатріче. Але життя тривало, я взяв шлюб з Джемою Донаті ( про яку не згадав ні в одному творі). У нас народилися двоє синів.
Беатриче. Данте був не тільки поетом- він був політиком, філософом, істориком.
Бокаччо. В країні точилася відчайдушна боротьба двох партій: гвельфів- прихильників об”єднання під владою римського папи і гібеліней – прибічників німецького імператора. За традицією своєї сім”ї, Данте підтримував партію гвельфів. Але в 1300 році ця партія розкололася на „чорних” та „білих”. „Чорні” підтримували папу, а „білі” (до яких належав Данте) виступали проти повної підкори Флоренції папі. „Чорні” перемогли.
Беатриче. В 1302 р. Данте був осуджений на вигнання і більше не повернувся в свій рідний край. Останні роки він провів у Вероні та Равенні
Данте. З 1307- 1321 року я працюю над „Комедією”, яку пізніше назвуть Божественной
Бокаччо. В 1315 р. Уряд Флоренції оголосив про амністію: ті, хто хотів отримати виправдання, повинні були пройти черех все місто в полотняних сорочках та паперових ковпаках. Так водили на вогонь єретиків. Для Данте це було неможливим.

„ Ні,- писав він своєму другові,- це не путь повернення на Батьківщину. Якщо немає достойного шляху , то у Флоренцію я не повернуся ніколи…”
Беатриче. На свою Батьківщину він тек і не повернувся, і до кінця своїх днів вважав себе „безвинним вигнанцем”. У вересні 1321 року, повертаючись з Венеції, Данте захворів болотною лихоманкою і помер вночі с 13 на 14 вересня у віці 56 років. Правитель Равенни поклав на чоло поета лавровий вінок на знак данини великому митцю.
Бокаччо. Цієї честі автор „Божественної комедії”, поет і громадянин при житті удостоєний не був.

Похований Данте в Равені, хоча влада Флоренції намагається перенести прах свого великого земляка до себе, навіть побудувала усипальницю, яка досі залишається порожньою.
Після сценки учителю доречно прокоментувати всі образи та провести підсумкову бесіду, що діти зрозуміли.
7. Учитель історії працює над поняттям Відродження як історичної епохи:

Гармонія протипоставляється двусвітності

БОГ= ЛЮДИНА (титанічна особистість, немає сословного розподілення

БОГ=ПРИРОДА (пізнання при роди- пізнання Бога)

Символізм для роздумів, а не для залякування

Ні- універсалізму- формуються національні мови, нації (Данте- італ. Мова)

Гуманізм – людина- міра всьому
8. Учитель літератури

Працює з текстом в хрестоматії та аналізує художні, філософські, естетичні принципи твору „Божественна комедія”

Середньовіччя- двумирність, символізм, літ форма (мандри)

Відродження : - гармонія- Бог- світ-людина

  • Символізм для роздумів (звірі, ліс)

  • Гуманізм( все залежить від людини, адже мандри пеклом-це мандри людською душею)

  • Любов,кохання- мірило всьому (образ Беатриче)

  • Розвиток нац.італ.мови, уход від латини

  • Еталон митця, особистості- в античності- образ Вергілія


Висновки- слайд-ребус

  • Будь-яка система поглядів не вічна, але існують загальнолюдські цінності

  • Все змінюється, причина цьому- людина

  • Література- дзеркало епохи

  • Неможна роздивлятися окремо літературу та історію

  • Всвіті все взаємопов”язано

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Конспект уроку з хімії у 7 класі за темою: Хімічні рівняння Конспект...
Проблемна ситуація як умова пізнавальної активності учнів

План-конспект уроку
Ганенко Олександра Андріївна, учитель української мови та літератури, Донецька загальноосвітня школа І-ІІІ ст. №124

Методичні вказівки щодо виконання контрольної роботи
Ми навчання, які включають контрольні питання з зарубіжної літератури до передбачених програмою тем, необхідних для самостійної підготовки,...

План-конспект уроку геометрії в 7-му класі Кобеляцької зош І-ІІІ ступенів №2
Мета уроку. Узагальнити та систематизувати навчальний матеріал по темі «Трикутники»

План-конспект уроку з математики в 6 класі
Зверніть увагу на епіграфи нашого уроку. Сьогодні ми будемо доводити, що математика – це не суха наука, що з її допомоги можна створювати...

Конспект уроку з української мови за темою: «Означено особові речення»
Учні працюють у творчих групах. Протягом уроку вчителем та учнями коментуються ліричні твори письменників Донеччини. Перед кожним...

Конспект уроку-роздуму з української літератури в 11 класі з використанням...
Тема уроку. О. П. Довженко. Кіноповість «Україна в огні» – твір про трагедію українського народу у Великій Вітчизняній війні

Конспект показового уроку української літератури в 11 класі вчителя...
Козацької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Бериславської районної ради Херсонської області

Конспект уроку з історії України для 5 класу вчителя історії Миколаївської...
Навчальна: ознайомити учнів з розвитком освіти України XVI – XVIII ст. (братські школи, Острозька академія, Києво-Могилянська академія);...

Навчальний кабінет зарубіжної літератури
Положення про навчальний кабінет зарубіжної літератури (далі кабінет) роз­роблено відповідно до Закону України «Про загальну середню...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




fil.ocvita.com.ua
Головна сторінка