ПРОГРАМА освітньої діяльності підвищення фахової кваліфікації практичних психологів дошкільних навчальних закладів за дистанційною формою навчання І. Інформаційний блок Пояснювальна записка Вимоги професійно-кваліфікаційних характеристик Методичні рекомендації щодо організації самостійної роботи ІІ. Змістовий блок Соціально-гуманітарна підготовка Модуль 1. Філософські основи сучасної освіти Тема 1.1: Сутність, зміст і проблематика сучасної філософії освіти Тема 1.2: Сучасна інтерпретація культури й світу цінностей Тема 1.3. Стан та подальші перспективи філософії освіти в період постмодерну Тема 1.4. Сучасні тенденції розвитку системи загальної середньої освіти Модуль 2. Українознавчий контекст гуманітарної освіти Тема 2.1: Використання духовно-творчого потенціалу української традиційної культури у навчально-виховному процесі Тема 2.2: Сучасний мовленнєвий етикет Тема 2.3: Культура ділового мовлення Модуль 3. Соціологічні аспекти освіти та виховання Тема 3.1: Соціалізація як предметна основа педагогічної соціалізації Тема 3.2: Соціально-педагогічні проблеми соціалізації української молоді Модуль 4. Основи безпеки життєдіяльності та охорони здоров’я Тема 4.1: Безпека життєдіяльності та охорона праці у закладах освіти Тема 4.2: Ергономічні основи охорони праці Тема 4.3: Сучасні досягнення науки: нутрігеноміка і раціональне харчування людини Вибіркова частина Тема 1: Методичні механізми визначення соціотипу дітей та підлітків Професійний блок Модуль 1.Основи організації психологічної служби в дошкільних закладах Тема 1.1: Нормативно-правове забезпечення діяльності працівників психологічної служби Тема 1.2: Організаційно-методичні аспекти діяльності працівників психологічної служби дошкільних навчальних закладів Тема 1.3: Перелік програм факультативів, курсів за вибором та спецкурсів для застосування в роботі працівників психологічної служби, рекомендованих Міністерством освіти і науки до використання в загальноосвітніх навчальних закладах Тема 1.4: Моніторинг якості освіти як інструмент освітньої політики Тема 1.5: Стан та перспективи розвитку соціально-психологічної служби Київщини Тема 1.6: Соціально-правовий захист дітей Модуль 2. Актуальні питання дошкільної освіти Тема 2.1: Дошкільна освіта в Україні: реалії, тенденції, перспективи розвитку Тема 2.2: Особливості організації життєдіяльності та планування навчально-виховного процесу в дошкільних навчальних закладах Тема 2.3: Особистісно орієнтована модель дошкільної освіти Тема 2.4: Психолого-педагогічні механізми соціалізації дітей дошкільного віку Тема 2.5: Психолого-педагогічні засади виховання і розвитку обдарованих дітей Тема 2.6: Соціально-педагогічні дослідження у системі дошкільної освіти Варіативна частина Модуль 3. Культура взаємин Тема 3.1: Основи ефективної комунікації. Підготовка публічних виступів Тема 3.2: Універсальні можливості мистецтва у розвитку духовності людини Модуль 4. Робота з дітьми, які мають особливі освітні потреби Тема 4.1: Особливості організації навчально-виховного процесу з дітьми, які мають особливі освітні потреби Тема 4.2: Психолого-педагогічна готовність педагога до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами Модуль 5. Психологічний супровід впровадження інноваційних педагогічних технологій Тема 5.1: Використання педагогічної спадщини Софії Русової у дошкільному навчальному закладі Тема 5.2: Впровадження технології саморозвитку Марії Монтессорі в навчально-виховний процес дошкільного навчального закладу Тема 5.3: Реалізація програми «Крок за кроком» у дошкільному навчальному закладі Фахова підготовка Модуль 1. Основи психодіагностики Тема 1.1: Теоретико-методологічні аспекти психодіагностичної діяльності практичного психолога дошкільного навчального закладу Тема 1.2: Особливості психологічної діагностики у дошкільному навчальному закладі Тема 1.3: Діагностика готовності до навчання у школі дітей шестирічного віку Тема 1.4: Психодіагностика як наукова технологія Тема 1.5: Основи захисту прав дітей Тема 1.6: Використання діагностичних методів мережевої терапії у роботі працівників психологічної служби Модуль 2. Психологічна просвіта Тема 2.1: Психолого-педагогічні аспекти пренатології Тема 2.2: "Синдром емоційного вигорання" у професійній діяльності педагога Тема 2.3: Стрес: причини, наслідки, шляхи подолання Тема 2.4: Врахування вікових особливостей психічного розвитку особистості у професійній діяльності педагогічних працівників Тема 2.5: Профілактика втоми Тема 2.6: Психологічні основи взаємодії педагогів і батьків Тема 2.7: Психологія маніпуляції: феномен, механізм і захист Модуль 3. Основи психокорекції та психоконсультування Тема 3.1: Врахування вікових криз особистості у психологічному консультуванні Тема 3.2: Психологічна консультація як один із напрямів діяльності практичного психолога ДНЗ Тема 3.3: Дитячі страхи, шляхи їх подолання Тема 3.4: Корекційно-розвивальна робота з дітьми, які мають емоційно-вольові розлади Тема 3.5: Технологія корекційно-розвивальної роботи з гіперактивними дітьми Тема 3.6: Застосування методу казкотерапії у психологічному консультуванні Тема 3.7: Організація і зміст корекційно-розвивальної роботи працівників психологічної служби ДНЗ Варіативна частина Модуль 4. Психолого-педагогічні засади соціалізації особистості Тема 4.1: Технологія створення соціально-психологічного клімату в дитячому колективі Модуль 5. Організація роботи з батьківською громадськістю Тема 5.1: Психологічні основи підготовки старшокласників до усвідомленого батьківства ІІІ. Контрольно-узагальнюючий блок Перелік орієнтовних запитань до кваліфікаційного екзамену Орієнтовна тематика творчих робіт та проектів Методичні рекомендації щодо виконання творчих робіт та авторського проекту |
Тема Правові та організаційні питання безпеки життєдіяльності й охорони здоров’я | Тема Правові та організаційні питання безпеки життєдіяльності й охорони здоров’я | ||
Тема Правові та організаційні питання безпеки життєдіяльності й охорони здоров’я | Тема Правові та організаційні питання безпеки життєдіяльності й охорони здоров’я | ||
Тема Правові та організаційні питання безпеки життєдіяльності й охорони здоров’я | Тема 1: Використання духовно-творчого потенціалу української традиційної культури у навчально-виховному процесі | ||
Тема 1: Використання духовно-творчого потенціалу української традиційної культури у навчально-виховному процесі | Тема 1: Використання духовно-творчого потенціалу української традиційної культури у навчально-виховному процесі | ||
Тема 1: Використання духовно-творчого потенціалу української традиційної культури у навчально-виховному процесі | Методичні рекомендації щодо організації самостійної роботи вихователів дошкільних навчальних закладів |