ПРОГРАМА освітньої діяльності підвищення фахової кваліфікації практичних психологів дошкільних навчальних закладів за дистанційною формою навчання І. Інформаційний блок Пояснювальна записка Вимоги професійно-кваліфікаційних характеристик Методичні рекомендації щодо організації самостійної роботи ІІ. Змістовий блок Соціально-гуманітарна підготовка Модуль 1. Філософія освіти Тема 1.1. Освіта в системі сучасних філософських концепції Тема 1.2. Сучасна інтерпретація культури й світу цінностей Тема 1.3. Стан та подальші перспективи філософії освіти в період постмодерну Модуль 2. Організаційно-методичне забезпечення освіти Тема 2.1. Моніторинг якості освіти як інструмент освітньої політики Тема 2.2. Основи сучасного ділового мовлення Тема 2.3. Правові та організаційні питання безпеки життєдіяльності й охорони здоров’я Тема 2.4. Соціально-правові основи захисту дитинства Тема 2.5: Соціалізація як предметна основа педагогічної соціалізації Вибіркова частина Модуль 3. Історія освіти Тема 3.1. Освіта та особливості релігійних процесів у сучасній Україні Тема 3.2. Місце та роль України в сучасному світі Тема 3.3. Історія освіти України в контексті євроінтеграції Модуль 4. Правовий захист Тема 4.1. Розвиток освіти на засадах демократії та забезпечення прав людини в Україні Тема 4.2. Юридична відповідальність та правовий захист учителя Професійний блок Модуль 1. Основи організації психологічної служби в дошкільних закладах Тема 1.1: Нормативно-правове забезпечення діяльності психологічної служби системи освіти України Тема 1.2: Організаційно-методичні засади діяльності психологічної служби Тема 1.3: Перелік програм факультативів, курсів за вибором та спецкурсів для застосування в роботі працівників психологічної служби, рекомендованих Міністерством освіти і науки до використання в загальноосвітніх навчальних закладах Тема 1.4: Соціально-правовий захист дітей Модуль 2. Актуальні питання дошкільної освіти Тема 2.1: Дошкільна освіта в Україні: реалії, тенденції, перспективи розвитку Тема 2.2: Формування життєвої компетентності дітей дошкільного віку відповідно до Базового компонента дошкільної освіти Тема 2.3: Особистісно орієнтована модель дошкільної освіти Тема 2.4: Психолого-педагогічні механізми соціалізації дітей дошкільного віку Тема 2.5: Психолого-педагогічні аспекти навчання та розвитку обдарованої дитини Тема 2.6: Соціологічно-педагогічні дослідження у системі дошкільної освіти ВАРІАТИВНА ЧАСТИНА Модуль 3. Культура взаємин Тема 3.1: Основи ефективної комунікації. Підготовка публічних виступів Тема 3.2: Універсальні можливості мистецтва у розвитку духовності людини Модуль 4. Робота з дітьми, які мають особливі освітні потреби Тема 4.1: Інклюзивна освіта: сутність, особливості, впровадження Тема 4.2: Психолого-педагогічна готовність педагога до роботи з дітьми з особливими освітніми потребами Модуль 5. Психологічний супровід впровадження інноваційних педагогічних технологій Тема 5.1: Використання педагогічної спадщини Софії Русової у дошкільному навчальному закладі Тема 5.2: Впровадження технології саморозвитку Марії Монтессорі в навчально-виховний процес дошкільного навчального закладу Тема 5.3: Реалізація програми "Крок за кроком" у дошкільному навчальному закладі Фахова підготовка Модуль 1. Основи психодіагностики Тема 1.1: Організація психодіагностичних процедур у закладі освіти Тема 1.2: Особливості психологічної діагностики у дошкільному навчальному закладі Тема 1.3: Діагностика готовності до навчання у школі дітей шестирічного віку Тема 1.4: Нейропсихологічні основи мозкової організації рухової та психічної діяльності дітей дошкільного та шкільного віку Модуль 2. Психологічна просвіта Тема 2.1: Психологічні аспекти в роботі вчителя-предметника: педагогічне вигорання, педагогічна деформація Тема 2.2: Стрес: причини, наслідки, шляхи подолання Тема 2.3: Врахування вікових особливостей психічного розвитку особистості у професійній діяльності педагогічних працівників Тема 2.4: Профілактика втоми Тема 2.5: Психологічні основи взаємодії педагогів і батьків Тема 2.6: Психологія маніпуляції: феномен, механізми і захист Модуль 3. Основи психокорекції та психоконсультування Тема 3.1: Психологічна консультація як один із напрямів діяльності практичного психолога ДНЗ Тема 3.2: Навички кризового консультування Тема 3.3: Корекційно-розвивальна робота з дітьми, які мають емоційно-вольові розлади Тема 3.5: Технологія корекційно-розвивальної роботи з гіперактивними дітьми Тема 3.6: Застосування методу казкотерапії у психологічному консультуванні Тема 3.7: Організація і зміст корекційно-розвивальної роботи працівників психологічної служби ДНЗ ВАРІАТИВНА ЧАСТИНА Модуль 4. Психолого-педагогічні засади соціалізації особистості Тема 4.1: Технологія створення соціально-психологічного клімату в дитячому колективі Модуль 5. Організація роботи з батьківською громадськістю Тема 5.1: Соціально-психологічний супровід сімей, які опинилися в СЖО ІІІ. Контрольно-узагальнюючий блок Перелік орієнтовних запитань до кваліфікаційного екзамену Орієнтовна тематика творчих робіт та проектів Методичні рекомендації щодо виконання творчих робіт та авторського проекту |
Тема 1: Використання духовно-творчого потенціалу української традиційної культури у навчально-виховному процесі | Тема Правові та організаційні питання безпеки життєдіяльності й охорони здоров’я | ||
Тема Правові та організаційні питання безпеки життєдіяльності й охорони здоров’я | Тема Правові та організаційні питання безпеки життєдіяльності й охорони здоров’я | ||
Тема Правові та організаційні питання безпеки життєдіяльності й охорони здоров’я | Тема 1: Використання духовно-творчого потенціалу української традиційної культури у навчально-виховному процесі | ||
Тема 1: Використання духовно-творчого потенціалу української традиційної культури у навчально-виховному процесі | Тема 1: Використання духовно-творчого потенціалу української традиційної культури у навчально-виховному процесі | ||
Тема 1: Використання духовно-творчого потенціалу української традиційної культури у навчально-виховному процесі | Методичні рекомендації щодо організації самостійної роботи вихователів дошкільних навчальних закладів |