|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() - як жили різні народи, які події відбувалися в їхньому житті, як і чому життя людей змінювалося; - усі джерела про минуле для того, щоб встановити послідовність подій, процес розвитку людства та зробити висновки про причини подій. ІСТОРИЧНІ ПЕРІОДИ – культурно-історичні етапи в розвитку людства: Стародавній світ Середні віки Нова історія Новітня історія ПРЕДМЕТ ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ СТАРОДАВНЬОГО СВІТУ – період від появи первісної людини до появи перших державних об’єднань (2,5 млн. років тому – V ст.). ДЖЕРЕЛА ВИВЧЕННЯ ІСТОРІЇ: - речові пам’ятки (залишки жител чи поховань, предмети побуту, знаряддя праці, зброя, прикраси); - писемні пам’ятки (написи на стінах, камені, табличках, посуді, літописи, угоди, листи, чернетки); - усні пам’ятки(народні казки, легенди, перекази, билини, пісні). ДОПОМІЖНІ НАУКИ: - археологія – наука, що вивчає життя людей за речовими джерелами; - хронологія – наука, що встановлює точні дати всіх історичних подій та їх часову послідовність, вивчає системи літочислення та календарі різних народів; - етнографія – наука, що вивчає життя різних народів та їхню культуру. АРХЕОЛОГІЧНА КУЛЬТУРА – - сукупність матеріальних пам’яток,що стосуються певної території та певної епохи і мають спільні риси; - етнокультурне об’єднання (народ) певної території та певної епохи. Назву народу (археологічній культурі) надають за характерною рисою, якою він відрізняється від інших народів: - за формою або орнаментом кераміки (наприклад: лінійно-стрічкова, ямково-гребінцева, мальованої кераміки, шнурової кераміки); - за поховальним обрядом (наприклад: ямна, катакомбна, зрубна); - за місцевістю проживання (наприклад: буго-дністровська, дніпро-донецька, трипільська). ЕРА – початковий момент літочислення. ХРИСТИЯНСЬКА ЕРА (наша ера, нова ера) – період часу від народження Ісуса Христа за Григоріанським календарем (запроваджений папою римським Григорієм ХІІІ у 1582 р.) роки до нашої ери 9 8 7 6 5 4 3 2 1 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 роки нашої ери ı ı ı ı ı ı ı ı ı ı ı ı ı ı ı ı ı ı ı ı ı ı ı ı ı ı ı ı ı ı ı Наприклад: з 8 по 4 роки до н.е. Ісус Христос Наприклад: з 5 по 7 роки н.е. ПЕРІОДИЗАЦІЯ ІСТОРІЇ СТАРОДАВНЬОГО СВІТУ: Кам’яний вік (2,5 млн. років тому – ІІІ тисячоліття до н.е.) Енеоліт або мідно-кам’яний вік (ІV – ІІІ тисячоліття до н.е.) Бронзовий вік (ІІ – початок І тисячоліття до н.е.) Залізний вік (І тисячоліття до н.е. – початок І тисячоліття н.е.) ТЕОРІЇ ПОХОДЖЕННЯ ЛЮДИНИ: - наукова – життя виникло з неживої природи в результаті біохімічних процесів (еволюція); - космічна – життя занесене на планету Земля ззовні; - релігійна – життя було створене надприродною істотою в певний час. ЕВОЛЮЦІЯ – процес поступового розвитку, якісні зміни без різких стрибків. АНТРОПОЛОГІЯ – наука про походження, еволюцію людини та утворення людських рас:
Особливості розвитку первісних людей
КАМ’ЯНИЙ ВІК ЛЮДСТВА
НЕОЛІТИЧНА РЕВОЛЮЦІЯ (VI – IV тис. до н. е.) Революція – корінний перелом в житті суспільства. Привласнююче господарство відтворююче господарство: - збиральництво землеробство; - полювання скотарство. Поділ праці – відокремлення певних видів трудової діяльності. Винайшли колесо. Ремесло – дрібне виробництво, засноване на використанні ручних знарядь праці: - свердління, шліфування, пиляння каменю; - деревообробка, плетіння; - обробка глини (кераміка); - ткацтво, прядіння; - чинбарство. Торгівля (натуральний обмін). Змінилася організація суспільства та спосіб життя: - матріархат патріархат; - родова община сусідська община, плем’я; - кочовий спосіб життя осілий спосіб життя; - колективна праця та споживання індивідуальна праця та споживання Змінилися суспільно-економічні відносини: доаграрне суспільство аграрне суспільство САМОСТІЙНА ПІДГОТОВКА УЧНІВ ДО ЗНО З ІСТОРІЇ УКРАЇНИ ОПОРНА СХЕМА 6 КЛАС СТАРОДАВНІЙ ЧАС (150 тис. років тому – V ст.) Період від появи первісної людини до перших державних об’єднань Література: І – Шалагінова О.І., Шалагінов Б.Б. Історія стародавнього світу: Підруч. для 6 кл. загальноосвіт. навч. закладів. – К.: Пед. Преса, 2006. – 288 с.:іл., карти. ІІ – Смолій В.А., Степанков В.С. Історія України. Підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл. – К.: Генеза, 2007. - 224 с.: іл., карти. ІІІ – Лях Р.Д., Темирова Н.Р. История Украины. С древнейших времен и до ХV в. Учебник для 7-го кл. сред. шк. – К.: Генеза, 2000. – 336 с.: ил. Авторська розробка: вчитель історії вищої категорії А.М. Кіркова м. Ізмаїл – 2012 додержавний період Кам’яний вік Мідно-кам’яний вік Бронзовий вік «енеоліт» (ІІ – поч. І тис. до н. е.) палеоліт (IV – ІІІ тис. до н.е.) (150 тис. років тому – ХІ тис. до н. е.) - землероби §6 (І) (культура мальованої кераміки – трипільці); §4-5 (ІІІ) мезоліт - скотарі §7 (І) (Х – VІ тис. до н.е.) (культури: ямна, катакомбна, зрубна, §6-7 (ІІІ) білозерська, білогрудівська, шнурової кераміки). неоліт (VІ – ІІІ тис. до н.е.) Культури: - лінійно-стрічкова; - буго-дністровська; - дніпро-донецька; - середньострогівська; - ямково-гребінцева; - сурська §1, 2-3 (ІІІ) Державний період Залізний вік (І тис. до н.е. – початок І тис.) Кіммерійці Скіфи Сармати Грецькі міста-держави Праслов’яни (ІХ –VІІ ст. до н.е.) (VІІ – ІІІ ст. до н.е.) (ІІІ ст. до н.е. – ІІІ ст.) (VІ – І ст. до н.е.) (ІІ ст. до н.е. – ІV ст.) §38 (І), §8 (ІІІ) §38, 54 (І), §9 (ІІІ) §37 (І), §11-12 (ІІІ) §54 (І), §10 (ІІІ) §53 (І), §13 (ІІІ) Культури: - зарубинецька; - черняхівська; - венеди склавіни анти «Брама народів» Велике переселення народів (ІV – VІІ ст.) Готи Гуни Авари (ІІ – IХ ст.) (375 р.) (VI ст.) |
Кзо сзш №69 Випускається з вересня 2007р шкільним органом самоврядування Січень 2015р номер 5(47) | В: Тож давайте запросимо випускників Дружбівської середньої загальноосвітньої школи 2014 року | ||
«Християнська етика 1 – 11 класи» (Львів, 1997), згідно календарно-тематичного планування з християнської етики (Самолюк Г. С., Николин... | «Навчально-виховний комплекс №36 «Спеціалізована середня загальноосвітня школа техніко-економічного профілю – дошкільний навчальний... | ||
Австрійська політика щодо українського населення в роки Першої світової війни визначалась | Вчитель української мови та літератури Субіна Валентина Василівна, 23 роки педагогічного стажу, спеціаліст вищої категорії. Іршанський... | ||
Програма спільної діяльності Міністерства освіти І науки України та Національної академії педагогічних наук України на 2014–2016... | Автор: Чулкова Наталія Михайлівна вчитель географії, вища кваліфікаційна категорія, стаж 24 роки | ||
За останні роки інтерес до проблеми творчості значно зріс, а в умовах закладів нового типу він є особливо актуальним | Проект «Психологічний супровід та соціально-педагогічний патронат навчально- виховного процесу» |