Пошук по сайту

Філософія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Тема. Музика вокальна, інструментальна, театральна. Жанри І форми вокальної музики

Тема. Музика вокальна, інструментальна, театральна. Жанри І форми вокальної музики





9 клас

Тема. Музика вокальна, інструментальна, театральна. Жанри і форми вокальної музики

Мета:

  • навчальна: розширювати та поглиблювати знання учнів щодо музичного мистецтва та його видів, ознайомити з кращими зразками вокального мистецтва;

  • розвивальна: розвивати вміння аналізувати жанри і форми вокальної музики, вчити висловлювати своє відношення до музики, аргументувати свої думки та оцінки;

  • виховна: виховувати слухацьку культуру, любов до музичного мистецтва.

Внутрішньопредметні зв’язки: культура, візуальні види мистецтва

Міжпредметні зв’язки: історія, література, психологія

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Методи: пояснювально-ілюстративний, бесіда та оповідь, інтерпретація творів, узагальнення висновків, створення проблемно-пошукової ситуації, прийом використання схем, робота у групах, наведення та діалогова взаємодія, гра, використання міжпредметних зв’язків

Оснащення уроку: аудіовізуальний ряд: відеопрезентація «Музика», відеоролик «Вокаліз у виконанні Валерія Ободзинського»; твори музичного мистецтва: «Котику сіренький» (Росава), «Товчу, товчу мак» (Євдоким та Павло Решетьки), «Марсельєза» у виконанні Едіт Піаф, романс «Свеча горела», пісенька герцога з опери «Ріголетто» Дж.Верді, Ніна Матвієнко «Пісня-життя», Лучані Паворотті «Caruso», вокаліз із х/ф «П’ятий елемент», хор Турецького «Все хорошо прекрасная маркиза», «Щедрик» М.Леонтовича, «Лакримоза» В.Моцарта, анонім. Україна (XVI ст.) - Всегда єсть во свете, укр. дума (XVII ст.) - Про Хмельницького і Барабаша, укр. нар. пісня – Ґандзя, Кос-Анатольський А. - Ой ти, дівчино, з горіха зерня , Майборода П. - Київський вальс, Брамс Й. – Колискова, укр. нар. пісня - Ой ходить сон , Кальман І. - Принцеса цирку. Серенада Сміта, Лисенко М. - Коли розлучаються двоє , укр. нар. пісня - Чом ти не прийшов, укр. нар. пісня - Ой чий то кінь стоїть , Піккардійська терція - Старенький трамвай, Лятошинський Б. - Тече вода в синє море (сл. Т. Шевченка), Леонтович М. - Укр. нар. пісня «Щедрик», Лисенко М. - Боже великий, єдиний (Духовна пісня-гімн), Березовський М. - Отче наш, Давидовський Г. – Кобза, Ревуцький Л. – Хустина, Гайдн Й. - Хор фемістимлян із орат. Самсон, Брамс Й. - Колискова; обладнання: урок проводиться в мультимедійному кабінеті з використанням комп’ютера та мультимедійної дошки, зошити, підручники, кольоровий папір, клей, аркуши А3.

План уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку.

ІV. Актуалізація опорних знань.

V. Сприймання та усвідомлення учнями нового матеріалу.

Питання для розгляду

  1. Особливості музичного мистецтва.

  2. Музика в розрізі часу.

  3. Музика вокальна, інструментальна та театральна.

  4. Жанри і форми вокальної музики.

VІ. Закріплення вивченого матеріалу

VІІ. Підсумок уроку.

VІІІ. Домашнє завдання.
Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Емоційне налаштування учнів на участь у творчому процесі уроку. Перегляд відеопрезентації «Музика» (або декламування вчителем поезії «Музика» під музику).

Слайд 1

Музика

О! Музика! Яке це справді диво,

Вона підносить в сині небеса,

Ти невагомий і летиш щасливо,

А навкруги простори і краса.

І стільки щастя, радості легкої,

Любові, світла, ласки навкруги.

Краси божественної, неземної,

Реальність враз втрачає береги...

А хвиля музики тебе несе, гойдає.

Відносить в загадковії світи.

І вабить душу, ніжно пригортає.

Частинкою її стаєш і ти.

І все земне уже неактуальне,

А лише музика в душі твоїй луна.

То спрагла, лагідна, а то печальна,

Але тобою випита до дна.
Учитель. Музика супроводжує людину протягом усього життя і впливає на її внутрішній світ. Вона може давати насолоду, навіювати роздуми і відкривати невідомі раніше сторони буття.


  • Але яке ж посідає місце та значення музики у вашому житті? (Учні висловлюють власні враження та думки)


ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку.

Учитель. Як ви вже зрозуміли сьогодні ми розпочнемо розмову про мистецтво, що зародилося в сиву давнину як один зі способів відображення людських почуттів. Ми відкриємо для себе нові грані жанрової палітри музичного мистецтва.
Слайд 2 (запис теми уроку)
Слайд 3

Питання для розгляду

  1. Особливості музичного мистецтва.

  2. Музика в розрізі часу.

  3. Музика вокальна, інструментальна та театральна.

  4. Жанри і форми вокальної музики.


ІV. Актуалізація опорних знань.

Учитель. Багатьох відомих постатей музика викликала бажання замислитися над таємницями творчості, над могутньою силою впливу музики на людину, над її роллю в нашому житті. Давайте спробуємо осмислити ці думки, ознайомившись із «Цитатним калейдоскопом». Випишіть ті вислови, які відображають ваше розуміння музики. (Учні зачитують вислови, аргументуючи свій вибір)
Слайд 4

Ви самі стаєте музикою поки вона грає.

T.S. Eliot

Музика – це мистецтво, яке найближче до сліз і спогадів.

Оскар Уайльд

Музика – це любов у пошуках слів.

Сідні Ланьє

Музика – посередник між духовним і чуттєвим життям людини.

Людвіг Ван Бетховен

Музика виражає те, що не може бути сказано і те, про що неможливо мовчати.

Віктор Гюго
Слайд 5

Учитель. Музичні уподобання кожного слухача зумовлені, зазвичай, його характерними особливостями, а також конкретним психологічним результатом, якого він чекає для себе від музики.


  • Чи потрібно сучасній людині знати і розуміти різноманітну музику (класичну, сучасну, народну)?(Відповіді учнів)


Дійсно, музичне мистецтво є особливим і надзвичайно розмаїтим, найпоширенішим, найулюбленішим та водночас складним для осягнення. Тому у спілкуванні з музикою ми повинні навчитися слухати і розуміти суть, зміст, задум твору.
V. Сприймання та усвідомлення учнями нового матеріалу.
1. Доповідь учня «Музика в розрізі часу»

Музика завжди привертала до себе увагу багатьох видатних мислителів: Піфагор (який був не лише астрономом і математиком, а й філософом) намагався знайти гармонію в числових відношеннях. У музиці Піфагор бачив відображення закономірностей космосу, вважав, що музика спроможна давати лад душі.

Другий давньогрецький філософ Платон теж ставив музику вище за інші види мистецтва і вважав, що лише музика позитивно впливає на людину.

Піфагор розрізняв два види музики: різні, збуджуючі мотиви, що відтворюють мужній і войовничий характер і мелодійні ліричні наспіви – оскільки ці мелодії здатні викликати в людях певні настрої, музика постає неоціненим засобом формування характеру.

Ще один давньогрецький філософ Аристотель стверджував, що будь-якому музичному ладу властивий свій етичний характер, він виділяв музику як учбову дисципліну, що мусить бути включеною в перелік предметів виховання молоді – бо здатна чинити вплив на моральний бік душі.

В Середньовіччі музику розглядали як науку, як пізнання; хоча вона як професійне мистецтво і знаходилась під владою церкви, відбувався глибинний процес розвитку пісенно - інструментальної творчості.

В добу Відродження почався бурхливий розвиток професійної світської музики на засадах досягнень народної музичної творчості та засвоєння музичного досвіду Середньовіччя. Бурхливо розвинулось мистецтво виконання, сформувалися сучасні принципи нот опису, склалася система професійної музичної освіти.

До кінця ХVІІІ ст. музика тлумачилась як наука, знання.

У ХVІІІ ст. з’являються такі титанічні постаті як Г.Гендель, Й.-С Бах, Й.Гайдн, Н.-В. Глюк, В.А. Моцарт, Л.Ван Бетховен, які справили величезний плив на розвиток усієї світової музичної культури.

У ХІХ ст. починається осмислення музики як мистецтва. Перша половина ХІХ ст. в музичній естетиці – доба небаченого розквіту найрізноманітніших теорій.

З’являються високоталановиті композитори: на заході: Ф.Шуберт в Австрії, Ф.Шопен та в Польщі, Р.Шуман, Й.Браніс та Р.Вагнер в Німеччині і Г.Берліоз та Ш.Бізе у Франції, Дж. Россіні та Дж. Верді в Італії, Ф.Ліст, Ф.Еркель в Угорщині, А.Дворжак в Чехії, Е.Гріг в Норвегії, М.Березовський, Д.Бортнянський, А. Ведель в Україні

В ХХ ст. в музичній свідомості відбувається своєрідна революція, утверджуються нові принципи музичного мислення. Новаторство (підвищена експресивність, гострота та різкість звучання) знайшло відображення в творчості Прокоф’єва, Шостаковича, Хачатуряна.

В період 30-60-х рр. ХХ ст. музичне мистецтво було строго регламентоване державою СРСР – музика західних країн була забороненою, вітчизняна музика кращих композиторів стала об’єктом жорстокої і несправедливої критики.

Після 60-х років ситуація змінюється на краще – звучать твори (раніше невідомі й не оприлюднені) Прокоф’єва, Шостаковича; з’являються нові талановиті композитори Г.Свиридов, Б.Чайковський, Є.Денисов, Р.Щедрін, А.Ешпай, С.Слонимський та ін.

Поява рок-музики була сприйнята неоднозначно різними колами музичної громадськості. Виникнення магнітофонів створило можливості для всебічного проникнення і поширення нових пісенних стилів.
2. Розповідь учителя з елементами бесіди.

Учитель. За своїм жанровим розмаїттям музика посідає одне з перших місць у мистецькому просторі ХХІ століття.
Слайд 6

Музичний жанр (фр. Genre – рід, вид, тип, манера) – багатозначне поняття, що характеризує класифікацію музичної творчості за родами і видами з огляду на їх походження, умови виконання, сприймання та інші ознаки (зміст, структура, засоби виразності, склад виконавців тощо)
Слайд 7

Загалом усі музичні жанри можна поділити на вокальні та інструментальні.


  • Які особливості виконання музики передбачають ці жанри?(Вокальна - це музика, що призначена для виконання голосом. Інструментальна - музика, призначена для виконання на музичних інструментах.)


В музичному мистецтві існують такі жанрові групи:

  • народно-побутова музика;

  • естрадно-розважальна музика;

  • камерна музика;

  • симфонічна музика;

  • хорова музика;

  • театральна музика.




  • Для чого сучасній людині необхідне розмаїття музичних жанрів?

(В даний час не можна визначити будь-якої домінуючий жанр музики - саме розвиток індустрії і комерціалізація музики стерли кордони самих музичних напрямків, та й, відповідно, відмінності в їх популярності. Отже, відмінності знаходяться не в самій музиці, а в її слухача, а якщо сказати точніше, то скоріше в його слуханні цієї самої музики. Музика грає в житті сучасного людини не просто розважальну роль-вона є засобом для самовираження, служить бар'єром для відділення власного стилю життя від загально визнаного, допомагає визначити і знайти собі подібних у загальній масі людей.)


Слайд 8

Вокальна музика — це мистецтво передавання художнього змісту музичного твору засобами співацького голосу, це музика, що призначена для виконання голосом. Через спів людина може передати настрої, емоції, по­чуття й переживання, змалювати навколишній світ.

Слайд 9

Інструментальна - музика, призначена для виконання на музичних інструментах.
Слайд 10

Театральна музика - синтетичний жанр, в якому поєднується музика, спів, слово, хореографія та сценічна дія.

Слайд 11

Учитель. Провідна роль у во­кальній музиці належить мелодії, у якій зосереджена головна думка твору, виражена сутність музичного образу. Мелодія вокального твору може вико­нуватись із супроводом або без нього. Під час слухання вокальної музики ми сприймаємо водночас красу поетичного слова, вокальної мелодії та її інстру­ментального супроводу (акомпанементу). Деякі твори вико­нують без слів.
Слайд 12

Спів без слів…

  • Як називається такий спів? (вокаліз)


Перегляд відеоролика «Вокаліз у виконанні Валерія Ободзинського»
Учитель. Межі вокальної музики надзвичайно широкі: від одноголосних пісенних мелодій до великомасштабних творів у хоровому виконанні. Тому слід відмітити такі жанри: пісня, гімн, романс, хор, кантата, ораторія.
Слайд 13

Пісня — найдавніший за походженням вид музичного мистецтва. За­довго до того, як почала розвиватися професійна музика, у народних піснях склалися яскраві музично-поетичні образи, що правдиво й художньо пере­конливо відобразили життя людей.
Слухання пісень «Котику сіренький» (Росава), «Товчу, товчу мак» (Євдоким та Павло Решетьки).


  • Визначте вид прослуханих пісень? (сімейно-побутові, колискові)

  • Чим саме сподобалися ці пісні?(Відповіді учнів)


Слайд 14

Учитель. Узагальнення визначних явищ у житті народу, найвищий прояв його патріотичних почуттів – це пісня-гімн. У перекладі з грецької слово «гімн» означає урочисту хвалебну пісню. Так у давнину називали пісне співи, які складали в честь богів та героїв. З часом змістом хвалебних пісень спало прославлення благородної й піднесеної ідеї. Серед найвідоміших творів цього жанру – «Марсельєза», натхненний гімн французької буржуазної революції кінця ХVІІІ століття. Нині це Державний гімн Франції.
Слухання «Марсельєзи» у виконанні Едіт Піаф.


  • Які бувають гімни в сучасному житті? (гімн окремих країн, організацій, корпорацій, і т.п.).


Слайд 15

Романс – невеликий вокальний твір для одного голосу з супроводом, котрий відрізняється від пісні складнішою формою та більшою роллю супроводу. Первісно романс означав пісню народного типу, що виконувалась іспанською мовою. У ХІХ ст. романс став одним із провідних та улюблених жанрів музичного вокального мистецтва. У романсі можуть біти відображені різні сторони життя, відношення композитора до події, що відбуваються, є романси – пейзажні замальовки.
Слухання романсу «Свеча горела».


  • Виділіть основні характерні ознаки романсу. ( Ліричний характер музики, високохудожній поетичний текст, інструментальний супровід, тісний зв'язок поезії і музики(співпадають інтонації, настрої).


Слайд 16

Арія – розвинута закінчена вокальна п’єса для голосу – соло з оркестровим супроводом, як правило, це частина оперної дії, що передає внутрішні переживання та стан героя. В первісному значенні термін «арія» означав пісню, але з часом арія набула більш розвиненої та складної форми.
Слухання Пісеньки герцога з опери «Ріголетто» Дж.Верді.
Учитель. Ці всі жанри вокальної музики призначені для одного чи декількох виконавців та звучать в умовах порівняно невеликих концертних приміщеннях, тому і носять назву – камерна музика.

Слайд 17

Міні-вікторина

Назвіть виконавців і визначте твори, які ви зараз почуєте.


  1. Ніна Матвієнко «Пісня-життя».

  2. Лучані Паворотті «Caruso».

  3. Вокаліз із х/ф «П’ятий елемент».

  4. Хор Турецького «Все хорошо прекрасная маркиза».


Учитель. За манерою виконання розрізняють академічне, народне та естрадне звукоутворення. Академічне звукоутворення характерне широкими вокальними можливостями й часто збагачене віртуозними прикрасами, пасажами тощо. Народний спів спирається на народнопісенні виконавські традиції певних географічних та етнографічних регіонів, що передаються від покоління до покоління. Сьогодні найчастіше ми чуємо естрадну манеру співу. Сучасні естрадні виконавці спираються переважно на побутову манеру співу, використовують мікрофон, інколи технічними засобами компенсуючи акустично збіднені вокальні можливості.


  • Визначте манеру виконання прослуханих творів.

(Ніна Матвієнко «Пісня-життя» (народне).

Лучані Паворотті «Caruso» (академічне).

Вокаліз із х/ф «П’ятий елемент» (академічне).

Хор Турецького «Все хорошо прекрасная маркиза» (академічне).)


  • Визначте «зайве» серед цих прослуханих творів. (Хор Турецького «Все хорошо прекрасная маркиза»)



Слайд 18

Учитель. Первісне значення слова хор – хороводний танок зі співом. Хорові жанри музики – призначені для виконання хоровими колективами. Це хор, кантата, ораторія, які є спорідненими.

Хорове мистецтво зародилося ще в театрі Стародавньої Греції, де хор був головною діючою особою вистави. З часом хоровий спів став самостійним видом музичної культури. У давнину хорова музика виконувалась переважно в унісон (одноголосно). Упродовж тривалого часу хорове мистецтво удосконалювалось і ми сьогодні чуємо як одноголосні , так і багатоголосні хорові твори. Керівник і диригент хору називається хормейстер. Величезний внесок у національну хорову культуру зробив видатний український композитор Микола Лисенко, автор численних хорових обробок народних пісень.

Хор – це твір для великого колективу співаків. Виклад хорових творів відрізняється за масштабом і формами: бувають строфічні( куплетні) по будові, а бувають складні монументальні, такі, як хори Г.Генделя, Й. Баха.

Реквієм – (від лат.- спокій) є вокальний або вокально-інструментальний твір скорботно-патетичного звучання. Коріння жанру сягає традицій поминальних народних пісень-голосінь.
Слухання «Щедрик» М.Леонтовича та «Лакримоза» В.Моцарта.


  • Який жанр прослуханих фрагментів? Як ви визначили?


Слайд 19

Учитель. Ораторія і кантатамузично – драматичні твори концертного типу. Виникли на зламі ХVІ-ХVІІ ст. Жанр ораторії народився в Італії. Віруючі збиралися для проповідей і читання Біблії у спеціальних приміщеннях – ораторіях. Проповіді й читання завжди супроводжувались музикою. Саме так виникли духовні твори – ораторії.

Ораторія – великий музично – драматичний твір для хору, співаків – солістів та симфонічного оркестру, написаний на певний сюжет. На відміну від опери ораторія призначена не для театру, а для концертного виконання (без костюмів, декорацій, елементів танцю). Ораторія базується на драматичному сюжеті.

Поруч з ораторією в ХVІІ столітті виник і інтенсивно розвився жанр кантати. Кантата – твір для співаків-солістів, хору й оркестру менших розмірів, ніж ораторія. Цей жанр має суто ліричний характер. Розрізняють кантати: ліричні, урочисті, сюжетно-драматичні, комедійні. Кантатно-ораторіальні жанри в 30-х роках стають улюбленими в творчості композиторів ХХ ст..
VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
Практична робота. Робота в групах.
Слайд 20

Колаж “Палітра аудіовподобань”.

Об’єднайтесь у групи із чотирьох осіб.
Виберіть з кольорових папірців ті, які відображають твій емоційний стан. Повтори наклеювання після прослуховування кожного музичного фрагменту. У результаті постане спільний колаж, що візуалізує групові емоційні реакції на музику. Поділися учасниками своїми відчуттями, емоціями та образами, які виникали під час прослуховування.
Слайд 21

Вокальна музика

  1. Анонім. Україна (XVI ст.) - Всегда єсть во свете Кант

  2. Укр. дума (XVII ст.) - Про Хмельницького і Барабаша Дума

  3. Укр. нар. пісня - Ґандзя Пісня

  4. Кос-Анатольський А. - Ой ти, дівчино, з горіха зерня Романс

  5. Майборода П. - Київський вальс Пісня-романс

  6. Брамс Й. - Колискова Колискова

  7. Укр. нар. пісня - Ой ходить сон Укр. колискова

  8. Кальман І. - Принцеса цирку. Серенада Сміта Серенада

  9. Лисенко М. - Коли розлучаються двоє Вок. дует

  10. Укр. нар. пісня - Чом ти не прийшов Вок. тріо

  11. Укр. нар. пісня - Ой чий то кінь стоїть Вок. квартет

  12. Піккардійська терція - Старенький трамвай Вок. ансамбль

Хорова музика

  1. Лятошинський Б. - Тече вода в синє море (сл. Т. Шевченка) Хор

  2. Леонтович М. - Укр. нар. пісня «Щедрик» Хор. обробка

  3. Лисенко М. - Боже великий, єдиний (Духовна пісня-гімн) Гімн

  4. Березовський М. - Отче наш Хоровий концерт

  5. Давидовський Г. - Кобза Хорова сюїта-фантазія

  6. Ревуцький Л. - Хустина Кантата

  7. Гайдн Й. - Хор фемістимлян із орат. Самсон Ораторія

  8. Брамс Й. - Колискова Хорова колискова


VІІ. Підсумок уроку.

Бесіда

  • Який вплив має вокальна музика на людину?

  • Як поєднуються текст і музика?

  • У яких сферах нашого життя побутує вокальна музика?

VІІІ. Домашнє завдання.

1. Опрацювати тему в підручнику « Художня культура» автори Назаренко Н.В., Гармаш Л.В., давши усні відповіді на запитання с. 58.

2. Підготувати індивідуальні повідомлення про твори інструментальної музи­ки та творчість композиторів (JI. ван Бетговен. Соната № 14 («Місячна»), Ода «До радості»; А. Вівальді. Концерт із циклу «Пори року»; Й. Гайдн. Симфонія № 45 тощо).

Перелік використаної літератури


  1. Климова Л. В. Художня культура. 9 кл. Тематичне планування та розробки уроків. – Х.: «Ранок», 2009 – 288 с.

  2. Масол Л.М. Методика навчання мистецтва у початковій школі: Пос. для вчителів / Л.М.Масол, О.В.Гайдамака, Е.В.Бєлкіна, О.В.Калініченко, І.В.Руденко. – Харків: Веста: Видавництво «Ранок», 2006. – 256 с.

  3. Назаренко Н.В., Гармаш Л.В. Художня культура: Підручн. Для 9 кл. загальноосвітн. Навч. Закл. Харків: Оберіг, 2009. – 256 с.

  4. Сергій Федун, Олександр Чорний. Художня культура. 9 клас: Книжка для вчителя. – Тернопіль: Мандрівець, 2011. – 216 с.

  5. Художня культура світу: Європейський культурний регіон: Навч. пос. / Н.Є.Миропольська, Е.В.Бєлкіна, Л.М.Масол, О.І.Оніщенко. – К.: Вища шк., 2001. – 191 с.

Використані ресурси мережі Інтернет

http://refs.co.ua/61450-Cennosti_v_muzyke_i_vliyanie_muzyki_na_lichnost.html

http://ua.convdocs.org/docs/index-55014.html

http://uk.wikipedia.org/wiki/Музика

http://pidruchniki.ws/14050908/kulturologiya/muzika_xix

http://knowledge.allbest.ru/music/3c0a65635a3ad78b5c53b88521216d36_0.html

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Урок 1 Тема. Жанрова палітра музичного мистецтва. Е. Ґріг. Концерт...
Ю та розподілом за призначенням, змістом, місцем та умовами виконання, розглянути поняття «жанр музики», «камерно-вокальні жанри»,...

1. Предмет І завдання курсу
Роз’яснюються важливі аспекти праці в друкованих та електронних засобах масової інформації. Подаються поняття про газетні жанри як...

Уроку
Музика це життя. Це історія людських душ, історія цілих поколінь І епох, це філософія буття. Ніщо так не торкнеться душі, як музика....

Тема: Основні жанри публіцистичного стилю. Створення власного продукту діяльності
Розвивати вміння формувати культуру публіцистичного стилю мовлення: способи привернення уваги, принципи побудови, засоби структурування...

Урок математики та музики «Дроби та ноти» 2013-2014 навч рік
Бінарний урок математики й музики з теми «Дроби та ноти» в 5-тому класі Новоекономічної зош красноармійського р-ну Донецької обл...

Профтехосвіти у луганській області
Тема: Франція — батьківщина мистецтва кіно (видатні режисери, актори). Кіно США. Основні жанри американського кіно: пригодницький,...

Урок 24 Тема: Живопис І мода класицизму. Характерні риси живопису...
Мета: ознайомити учнів із жанрами та характерними рисами живопису класицизму, творчістю художників цього стилю, розглянути модні...

Урок 1 Епіграф до уроку: «У його музиці криється могутня сила. Вплив...
«У його музиці криється могутня сила. Вплив його музики не підпорядкований впливові часу й не зале­жить від нього!»

Урок з української літератури в 10-му класі на тему: «Іван Франко...
«Іван Франко – письменник, учений, громадський діяч. Багатогранність діяльності. Основні книги І праці. Значення творчості. І. Франко...

Відділ освіти Цюрупинської районної державної адміністрації
Розділ ІІ. Методи й форми проведення педагогічної ради. 19 с. Нестандартні форми проведення педагогічної ради. 19с



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




fil.ocvita.com.ua
Головна сторінка