Пошук по сайту

Філософія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Методична розробка проведення позакласного заходу з економіки «Грошима треба управляти, а не служити їм»

Методична розробка проведення позакласного заходу з економіки «Грошима треба управляти, а не служити їм»





МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ

КРЕМЕНЧУЦЬКИЙ ПРОФЕСІЙНИЙ ЛІЦЕЙ СФЕРИ ПОСЛУГ

Викладач загальноосвітніх дисциплін Дубова В.Г.

Предмет «Економіка»

Педстаж 12р.
НАЗВА РОБОТИ:

«Методика проведення

позакласного заходу з економіки»

Методична мета:самостійна творча робота учнів.


Коротка анотація:

Дана методична розробка вміщує досвід викладача по проведенню позакласного заходу по формуванню економного мислення учнів і культури. Обігу з грошима, як частини загальної культури людини, підготовки до майбутнього самостійного життя.
Кременчук 2014р.
«ЗАТВЕРДЖЕНО»

На засіданні методичної комісії

загальноосвітніх предметів

Протокол № _____ від ___________

Голова методичної комісії Ж.В. Федорович

Методична розробка

проведення позакласного заходу

з економіки

«Грошима треба управляти, а не служити їм»


Викладач: Дубова В.Г.


Кременчук 2014р.
Вступ

Економна освіта в Україні набуває свого розвитку. Одночасно зростають вимоги до неї. Тому дедалі частіше при вивченні економіки доводиться відходити від використання традиційних форм навчання, їхнє місце займають інші – активні методи та форми навчання.

З метою підвищення інтересу до економічних знань, розвитку творчого мислення, ініціативи, вміння обґрунтовувати свої думки організації колективної розумової діяльності учнів необхідно урізноманітнювати навчальний процес.

Значне місце серед активних форм навчання економіки посідає гра. Саме під час гри учні активізують свою пізнавальну діяльність, вони окрилені духом змагання бажання перемоги.

При проведенні цього заходу я прагнула сприяти активному навчанню учнів, їх саморозвитку і креативності, підвищенню інтересу до процесу навчання. Ставила за мету, щоб ліцеїсти досліджували, творили, вирішували, дебатували. Гра, випереджальні завдання, історичні матеріали мали вплив на формування комунікативної компетенції учнів.

ПЛАН

Фах: кухар – кондитер

Група:_____________

Дата:______________
Мета: «Грошима треба управляти, а не служити їм»

Тип позакласного заняття: позакласний захід.

Методи і прийоми:

«екослово», історична довідка, економний брейн-ринг, брокерський конкурс, повідомлення учнів - дослідників, учнівська презентація.

Мета уроку:

Навальна:

  • Познайомити учнів з історією створення грошей і пояснити їхню необхідність;

  • охарактеризувати на конкретних прикладах функції грошей;

  • сформувати в учнів поняття доходу та його економної сутності.

Розвиваюча:

  • розвивати пізнавальні інтереси в учнів, логічне мислення;

  • продовжувати формувати вміння, працювати з різними джерелами знань порівнювати, робити висновки.

Виховна:

  • виховувати творчу активність, самостійність у формуванні нових знань, сприяти професійній орієнтації учнів.

Оснащення уроку: комп’ютер, підручники, презентація, словник термів.

Епіграф: «Коли гроші говорять, правда мовчить».



  1. Сукупність товарів та послуг, необхідних для нормального функціонування організму (споживчий кошик)

  2. Процес суперництва між товаровиробниками, постачальниками і покупцями товарів за найвигідніших умов їх виробництва та реалізації (конкуренція)

  3. Здатність товару задовольнити людську потребу (корисність)

  4. Дохід власників землі (рента)

  5. Обов’язкові платежі, як здійснюють фізичні і юридичні особи в бюджет (податки)

  6. Незаконне виробництво, яке уникає оподаткування (тіньове виробництво)

  7. Цінний папір, який засвідчує право власності на частку в капталі акціонерного товариства й дає право на участь у його прибутках та в управлінні підприємством (акція)

  8. Дохід, отриманий власником акції з прибутку акціонерного товариства за підсумками його господарської діяльності за певний період часу, як правило за рік (дивіденд)

  9. Капіталовкладення, що здійснюється особами, фірмами, банками та іншими структурами для отримання прибутку (інвестиції)

  10. Найбільш ризикові та малоприбуткові підприємства (одноосібні)

  11. Виключенням з закону попиту є товари (Гіффена та Веблена)


Перебіг уроку.

  1. Організаційний момент.

  2. Визначення теми, мети заходу.

  3. Вступне слово викладача.

Щодня ми маємо справу із грошима, постійно від них залежимо. Гроші визначають статок родини, заможність фірми, благополуччя держави. Якщо у вас хто-небудь запитає що таке гроші, то ви напевно сильно зачудуєтеся, адже навіть маленькій дитині зрозуміло, що гроші - це такі папірці, або монетки, на які можна купити майже всі що завгодно. З дитинства ви знаєте, що гроші завжди потрібні, і що найчастіше їх не вистачає.

А що таке гроші по суті навряд чи хто замислюється. Але адже насправді це дивно: чому в обмін на якісь кольорові папірці можна одержати гарну іграшку, модний одяг, або смачний торт? Що за таємнича сила схована в них? Звідки вони узялися? Чи завжди вони були? А якщо ні, те коли з'явилися? І саме головне чому? Як до них ставитися? Чого більше - добра, або зла приносять вони людям.

Екослово – економна розминка для учнів, яких поділяємо на дві команди. Ведучий дає визначення економних понять, деяк їхні ознаки, а гравці повинні їх назвати. Хто з команд швидше визначить, про яке економне поняття йдеться, отримує 1 очко.

А зараз подорож в історію грошей.

Учень розповідає:

Точну дату появи грошей назвати неможливо. Хто їх винайшов теж невідомо. Відбулося це приблизно 7 тисяч років тому. Поки первісні люди робили мало продуктів харчування, одягу й інших самих необхідних предметів, їм не були потрібні гроші. Що зібрали в лісі, те й з'їли, що виткали з конопельного волокна, те й носили. Згодом життя ускладнилося. З'явилася можливість робити деякі надлишки виробів і обмінювати їх на інші необхідні речі. Отут то й виникли проблеми. Як скажемо обміняти вівцю на глиняний горщик? Або курку на стелу? Або ще ситуація: треба обміняти яйця на звірині шкіри, взяли десять яєць - донесли вісім, інші розбилися, шкіру не дали.

Довго томилися наші предки, поки не зміркували: треба вибрати з товарів якийсь один і зрівняти його із цінністю інших. Такий товар грошима як такими не був, але роль їх до пори до часу виконував успішно.

У різні часи й у різних людей гроші виглядали й називалися по-різному. Наприклад найперші російські гроші ходили на чотирьох ногах, мукали й бекали. До речі, свійські тварина виконували роль грошей у багатьох народів. Худоба вважали по головах. Від кількості голів залежало багатство хазяїна. Древні римляни вимовляли слово «голови» як «капітал». Від сюди потім і відбулося поняття «капітал», що означало «головне майно». От деякі предмети, які використовувалися як гроші в різні часи в різних народів: риба, хутра, перлини, коров'ячі черепи, нанизані на шнур, ікла й хвости свиней, зуби собак, кенгуру й дельфінів, бруски солі, залізні прути й так далі.

А феї! Це не казковий персонаж, а сама велика й дивна форма кам'яних грошей з острова Яп, розташованого в західній частині Тихого океану. Феї це величезні кам'яні кола діаметром до трьох з половиною метрів і важать біля п'яти тонн. Монети - феї лежали перед будинком власника й символізували його статок.

Проблема полягала в тім, що один товар, використовуваний як гроші, не схожий на інший і його не можна ділити на частині. Наприклад англійський капітан Поверни Камерун, що побував в Африці, купував човен. Дріт обміняв на сукно, сукно на слонові бивні, а після цього в обмін на бивні одержав човен. На це в нього пішло приблизно 10 днів.

Згодом роль загального обмінного товару закріпилася за кольоровими металами - золотом і сріблом, так, як вони легко перетворюються в злитки, діляться на частині й мало зношуються. Перші металеві монети з'явилися 27 століть назад. Це відбулося в античній державі на березі Егейського моря - Лідії на рубежі 8-7 століть до н.е. у скоре по достоїнству монети оцінили в сусідніх, а потім і в далеких державах.

Викладач звертається з питаннями до учнів дослідників:

Яка первісна грошова одинця була в нашій країн?

Учень з історичною доповіддю:

У нашій країні первісною грошовою одиницею була гривня - срібний злиток певної ваги. Гривню можна було рубати на чотири частини, звідси й назва - рубль. Коли товар коштував дешевше, рубль розрубували навпіл - виходили дві полтини. Крім того, рубль можна було різати на п'ятдесят резаній.

Назва копійка з'явилася у зв'язку з тим, що на срібній монеті Московського князівства з однієї сторони був зображений святий Георгій на коні й зі списом у руці, від якого й пішло назву монети. Її прирівняли до рубля в співвідношенні 100:1. Сама ж назва «гроші» відбулося від слова «гріш». Це срібна монета, що почали чеканити в роки правління Дм. Донського.

Але з появою металевих грошей проблеми все-таки не зникли. Приклад: коли імператриця Єлизавета Петрівна подарувала М. В. Ломоносову приблизно 2000 рублів, премію виплатили мідними монетами. Вона потягнула на три із зайвим тонни.

Паперові гроші були винайдені в Китаї в VIII столітті. А в Росії паперові гроші з'явилися в 1769 році. Їхня назва «асигнації» походить від латинського слова «ассигнацио»- «призначення» (у змісті призначати, водити в обіг). Увела в обіг паперові гроші Катерина II. Її портрет прикрашав 100-карбованцеву купюру, ласкаво називану «катєнькой».

Поява грошей бути не менш важливо для розвитку людства, чим винахід парової машини, залізниць, або телефону. Ніякі машини не можуть виконувати так багато роботи й зберегти стільки людських сил як гроші. Але в той же час гроші викликають запеклу боротьбу за володіння ними, причому боротьбу злу й нещадну. Спрага грошей доводить людей до злочинів, розвиває жадібність, скнарість, перетворює нагромадження грошей у життєву мету. Скільки смертей, скільки горя принесла спрага грошей.

За старих часів говорили, що гроші винайшов диявол. Міф про гроші, як про породження сатани - мабуть, єдиний у світовій історії міф, що створився зусиллями людей простих і самих освічених.

Викладач звертає увагу учнів:

От такий парадокс: з одного боку, гроші - великий винахід людства, без якого неможливий був прогрес, а з іншого боку, це - зло, від якого треба позбуватися. Виходить, що ми гроші просто занадто любимо й у той же час занадто ненавидимо, ми гроші занадто боїмося, у чому ж причина такого часом марновірного страху перед грошима? «Навіть любов не звела з розуму стільки людей, скільки мудрування про сутність грошей,»- помітив прем'єр-міністр Великобританії Вільям Гладстон.

Ще один парадокс, у якому криється причина впертого нерозуміння феномена грошей: гроші створені людиною, однак поводяться часом, як стихія, причому небезпечна. Підприємцям відомо - коли справа стосується грошей, неможливо врахувати всі випадки. Тому й говорять про те, що гроші треба почувати.

Західна людина починає навчатися мистецтву обігу із грошима з раннього дитинства, і навчання триває все життя. Тато - мільйонер, а син коштує в конвеєра й загортає гамбургери, або ремонтує машини, або торгує газетами, заробляючи собі на канікули. Це не жорстокість, не жадібність, а норма життя. На заході гроші - виховний засіб.

Наведіть відомі вам факти?

Учень виступає:

Маргарет Тетчер у дитинстві весь вільний час простояла за прилавком, але іграшок і обновок майже не бачила. Просто її батько вважав, що всього вона повинна домогтися самостійно.

В 90-е роки 19 сторіччя електрична компанія в Детройті прийняла на службу молодого механіка з жалюгідною оплатою в $11 за тиждень. Він працював по 10 годин день, а ввечері усамітнювався в старому сарайчику. Сусіди називали його чокнутим. Після трьох років завзятої праці цей хлопець виїхав із сарайчика в екіпажі без коня. У цей вечір народилася нова промисловість. А хлопця кликали Генрі Форд.

У нашій країні ситуація трохи інша. Багато років у нас говорили про те, що гроші - зло. Сьогоднішня ж думка - що гроші - саме головне в житті, що за гроші можна купити все. А саме сумне те, що люди, що вважають гроші здатними зробити всі, самі готові зробити все за гроші.

Улюблена розмова наших співгромадян - грошові справи, труднощі сімейного побуту, можливості заробітку. Хоч ми й переживаємо непростий час і скарги на бідність зрозуміти можна, але ідея недоліку грошей настільки захоплює людину, що заважає зосередитися на плідній діяльності. Людина так звикає бути бідним, що навіть якщо йому вдається розбагатіти, то він або швиденько позбувається від багатства, або просто продовжує вважати себе бідним. Потрібно завжди пам'ятати про те, що фіксуючись на невдачах, ми семи закриваємо собі дорогу наверх.

Повідомлення учнів – дослідників:

У ролі повноцінних (товарних) грошей тривалий час використовувалися благородні метали — золото й срібло, з яких почали карбувати монети.

Монета — це злиток металу, вагу і пробу якого засвідчено печаткою держави. Монета як форма повноцінних грошей обслуговувала економічні відносини людей протягом майже трьох тисячоліть. Змінювалась форма монети: відомі квадратні, трикутні, неправильної форми, овальні, але найбільш поширені круглі монети.

У давнину монети були ще й важливим засобом інформації. Мовою символів і знаків вони розповідали про могутність правителів, називали їхні імена, демонстрували їхні зображення, вказували на межі їхніх володінь, визначали їхнє місце у системі феодальної ієрархії, розкривали політичну програму тощо.

Перші монети з'явились на території античної Греції у І тис. до н. є.

На стародавніх монетах не позначали їхніх номіналів, натомість вони відрізнялися розміром, вагою,

зображенням, або були зроблені у формі злитків певних розмірів.

У І ст. до н. є. у Римській державі вперше розпочалося карбування золотої монети — ауреус (8,19 г).

Від кінця VIII ст. основною монетою була золота, роз кінною — срібна.

Були запроваджені єдині правила і норми щодо зовнішнього оформлення монет: на лицьовому боці

(аверсі) розміщували королівську монограму, на зворотному (реверсі) — зображення хреста, навколо

якого була назва місця карбування монет.

У X ст. перші монети були викарбувані в Англії, Київській Русі, Німеччині, Франції.

У першій половині XIII ст. для уніфікації монетної системи було створено Тосканську монетну лігу, до якої увійшли міста Лукка, Флоренція, Сієнне, Піза.

1386 р. створено перший монетний союз "Союз реймських курфюрстів", метою якого була стабілізація грошової системи в цілому і грошової оді ниці зокрема.

На межі ХУ-ХУІ ст. у Європі розширилися масштаби торговельної діяльності. Розпочався період Великих географічних відкриттів. У Європу потрапила велика кількість дорогоцінних металів. Виникла необхідність запровадження нової грошової одиниці. Від 1518 р. нею став талер (29 г срібла і 3,49 г золота). Від 1524 р. талер перебував в обігу у всій Європі й став основою багатьох національних грошових одиниць. Побутував він тоді і в Україні.

Значному поширенню міжнародних грошових одиниць того часу сприяло також створення у 1514 р. знаменитим Леонардо да Вінчі верстата для карбування грошей.

А що ви дізналися про паперові гроші, де вперше в обігу вони з’явилися?

Учень з індивідуальним завданням:

Тривалий час в обігу використовувалися повноцінні монети, реальна ціна яких відповідала їхній номінальній вартості. Вважалося, що випуск монет, номінальна вартість яких більша, ніж їхня реальна ціна, є обманом населення. За цих умов грошова одиниця встановлювалась на основі ваги монети. Наприклад, фунт стерлінгів став грошовою одиницею Англії як фунт срібла (англ. — повноцінний). Мірою маси визначалась і києво-руська гривня — срібний злиток масою у півфунта.

Неповноцінні гроші

Наступним етапом еволюції грошей став випуск паперових грошей — банкнот, або банківських білетів різних номіналів, які можна було обміняти на певну кількість золота. Банкноти легші за золото, тому їх зручніше було використовувати для здійснення ділових операцій. З часом металеві гроші поступово витіснилися паперовими. У сучасних розвинених країнах монети становлять 2-10 % національних грошей в обігу.

Вперше в обігу паперові гроші з'явилися в Китаї ще у 812 р. до н. є. А у країнах Заходу перші паперові гроші були випущені 1661 р. у Стокгольмі (Швеція). Спочатку найпоширенішими були банкноти. Вони виписувалися банкіром і означали, що його власникові банк зобов'язаний виплатити вказану на ньому грошову суму у будь-який момент.

Згодом у країнах виникають центральні банки, з виключним правом випуску банкнот, тобто емісією грошей, забезпечених реальними цінностями. При цьому надійність банкнот гарантувалась вільним обміном на золото.

Емісія грошей — це випуск державою в обіг певної кількості грошових знаків. Кількість грошей, яка обертається в національній економіці на певний момент часу, називається пропозицією грошей.

Згідно із законодавством, кількість грошей регулює держава. Держава володіє монополією на емісію грошей.

Паперові гроші — неповноцінні гроші, які замінюють повноцінні (з дорогоцінних металів). Спочатку паперові гроші обмінювалися на золото, а їх випуск був пов'язаний із величиною золотого запасу держави, але вже на початку XX ст. більшість країн світу припиняє їх обмін на золото.

Зовсім недавно, у тому числі в нашій країні, почали функціонувати такі гроші, як пластикові картки та електронні гроші. За допомогою коду власник картки може отримати певну суму грошей не тільки в самому банку, а й у спеціальних автоматах.

Електронні гроші — ті, що проходять через електронний зв'язок між банком та його клієнтами і фіксуються на банківських рахунках у безготівковій формі.

Слово викладача:

Хтось сказав, що якщо сьогодні з ранку роздати всім людям по 100 рублів, те вже до обіду виявиться, що в одних грошей більше ста рублів, а в інших - менше. Якби знати заздалегідь у число кого ти потрапиш... Спробуйте визначити, чи можете ви подружитися із грошима.

Чи можете ви подружиться із грошима?

У роботі мене залучає результат, а не процес.(1б.)

Я завжди приділяю більше увагу реальної ситуації, чим своїм планам.(1б.)

Закінчивши справу, я можу без праці узятися за інше.(1б.)

Гроші - саме головне в житті.(7б.)

Я миттєво перемикаюся з однієї справи на інше й легко вертаюся до перерваної роботи.(1б.)

Я можу працювати 10-12ч., навіть якщо робота мені не приємна.(1б.)

Якщо я розбагатію, я вирішу собі всі проблеми(7б.)

Будь-яка компанія визнає мене лідером.(5б.)

Я не бачу в житті біль привабливої мети, чим багатство.(4б.)

Я хочу одержати в майбутньому вище утворення.(2б.)

Майже завжди бідність - наслідок недоліку здатностей.(1б.)

Мені подобається поліпшувати життя за допомогою своїх ідей.(1б.)

Будь-яку покупку я можу зробити краще, вигідніше інших.(5б.)

Я - гарний організатор.(5б.)

Мені не потрібно час на «розгойдування» перед роботою.(1б.)

Я ніколи не забуваю про справи, за які узявся.(1б.)

Я б ризикнув почати власну справу, ніж працювати на когось ще.(5б.)

У конфліктах я завжди домагаюся свого.(5б.)

Я не можу сидіти без справи.(1б.)

Для нормальної роботи мені досить 6ч. сну.(1б.)

При поразці я відразу починаю працювати на реванш.(1б.)

Гроші необхідні для рішення будь-якої проблеми.(4б.)

Я можу легко зав'язати розмову з ким завгодно.(4б.)

Жодна діяльність не залучає мене так, як заробляння грошей.(7б.)

Мені легко робити на людей приємне враження.(3б.)

У мене дуже багато знайомих.(3б.)

Я завжди можу домогтися від людей того, що мені потрібно.(5б.)

Я із задоволенням пішов би на роботу, де багато поїздок.(1б.)

Я з інтересом вивчаю іноземну мову.(1б.)

Я майже ніколи не спізнююся.(1б.)

Результати:

<6б. - у бізнесі вас навряд чи чекає успіх. Швидше за все, вам підійде кар'єру святого. Радимо вам все-таки попрацювати над собою в плані тренування працездатності й техніки спілкування, ці навички потрібні не тільки мільйонерові.

6-18б. - ваших задатків цілком достатньо для роботи з наймання, можливо, на відносно самостійній посаді. У самостійній справі вас чекають чималі труднощі, не кидайтеся в бізнес, як у вир - спочатку навчитеся краще плавати.

19-50б.- ви можете домогтися успіху, якщо потрапите на «золоту жилу», або будете діяти за широкою спиною боса, або в згуртованій команді, що компенсує ваші слабкі місця.

51-75б. - якщо ви ніколи не превстигнете в бізнесі, те це буде просто непорозумінням. Ніколи не залишайте спроб - вас чекає успіх.

>75б. - страшно подумати про ті висоти, які ви можете досягти. Однак, вступаючи на перші щаблі цих нескінченних сходів, подумайте, чи не занадто дорогу ціну ви хочете за це заплатити? Не забувайте, що є речі дорожче грошей.

Зараз проведемо економічний брейн-ринг:

  1. Конкуренція - ворог торгівлі. А хто є найстрашнішим ворогом самої конкуренції? (монополія)

2. Чи діє закон попиту на монополістичному ринку? (ні бо монополіст виробляє унікальний товар, який не має близьких замінників, і тому споживачі змушені будуть його купувати при збільшенні ціни на нього)

3. У повсякденному житті ми щоденно є учасниками якого ринку (товарного)

4. За яких умов на ринку буде існувати дефіцит (попит перевищує пропозицію)

5. Чому не існує єдиної грошової одиниці?

6. Назва грошової одиниці якої країни пов’язана з прикрасою з дорогоцінного металу - нашийним обручем (Україна)

7. Продовжіть вислів: «Коли гроші працюють - це капітал, а коли ледарюють -...» (скарб)

8. У якій казці тварина типу хордових виступає у ролі спонсора, інвестора, ексклюзивного дистриб’ютора та постачає товари першої необхідності (Казка про рибака та рибку)

9. Як називається наука про монети та монетні скарби (нумізматика)

10. Яка казкова тварина вміла виготовляти золоті монети ударом копита (Антилопа)

11. Скільки боків має монета (три)

12. Яку історичну особу зображено на купюрі номіналом:

1 грн - Володимир Великий

2 грн- Я. Мудрий

5 грн - Б. Хмельницький

10 грн - І. Мазепа

20 грн- І. Франко

50 грн - М. Грушевський

100 грн - Т. Шевченко

200 грн - Л. Українка

500 грн - Г. Сковорода

13. Про яке економічне явище йдеться: «Це банкрутство з купою грошей» (інфляція)

14. Продовжіть висловлювання: «Хочеш втрати друга...» (позич йому гроші)

Викладач наголошує, яка з команд стала переможцем підкреслює, що у кожному раз потрібно пам’ятати, що «гроші – дуже дурний пан, але досить гарний слуга». Цю думку висловив англійський філософ – Френс Бекон близько 400 років тому.

На завершення:

Брокерський конкурс (кожній команді відводиться по 1 хвилині, або всі одночасно - 3 хв.)

Для спілкування брокери часто використовують мову жестів. Найчастіше нею користуються брокери на біржі. Жестами показують, які акції, у якій кількості, за яку ціну вони купують і продають. Ваш брокер мовою жестів «говорить» фразу, яку ви повинні зрозуміти

А) «Конкуренція - життя торгівлі і смерть торговців»

Б) «Час - це гроші, зберігайте в банку»

В) «Покупець завжди правий»

Г) «Реклама – двигун торгівлі»


Підсумок заходу

Викладач:

Чим би ви не займалися в майбутньому, помнете, що найдорожчі речі не мають ціни! Наприклад - здоров'я. Тому заощаджуйте на морозиві, або тістечок, але не заощаджуйте на обідах. Заощадіть на супермодному одязі, але не заощаджуйте на гарній книзі, або гарній музиці, що вам подобається. Помнете, що за гроші не купиш гарний настрій, або повага близьких. Або їхня любов. Не збіднюйте себе, намагаючись усе порівняти із грошима. Далеко не геть усе продається й купується. Прислухайтеся до думки французького письменника Жана де Лабрюйера: «Багатству інших людей не слід заздрити: вони придбали його такою ціною, що нам не по кишені, вони пожертвували заради нього спокоєм, здоров'ям, честю, совістю. Це занадто дорого».

Потрібно пам'ятати, що не гроші самі по собі приносять щастя, як уважалося протягом багатьох років, а відношення людини до них. Загальна мова із грошима знайти можна, якщо не робити їхнє нагромадження змістом всього свого життя й, тим більше, не використовувати для цього нечесні, але досить звабні методи. Культура спілкування із грошима - це частина загальної культури людини. Вона полягає в здоровому відношенні людини до грошей, повинна виховуватися з дитинства й бути основою відносин між людьми, у яких так чи інакше використовуються гроші. Саме така думка закладена в заповідях російських купців, які не втратили своєї актуальності й наші дні й про які непогано було б знати сучасним підприємцям.

І якщо ви почнете заробляти гроші, створюючи що-небудь своїми руками, у вас з'явиться почуття, що може принести величезну радість: почуття поваги до себе, гордість собою. Саме головне багатство, що, до речі, нікуди не дінеться.

Добре, якщо сьогоднішня розмова стане для вас корисним. А щоб уже зараз ви могли оцінити свої можливості, пропонується завдання. Представте, що у вас з'явилася можливість одержати роботу, що вам подобається. Але є й інші претенденти. Спробуйте скласти коротке резюме, у якому потрібно вказати основні свої достоїнства, що ви вмієте і якими можливостями розташовуєте, скільки хотіли б одержувати за цю роботу. Резюме повинне бути чітким, лаконічним.








































Список використаної літератури

  1. Будаговська С. Мікро і Макроекономіка. К – 2007 р.

  2. Гальчинський А.С. Теорія грошей: навчально-методичний посібник. – К. 2001 р.

  3. Гриценко О. Гроші та грошово-кредитна політика: Навч. Посібник.- К.: Основи, 2003 р.

  4. Панчишин С. Макроекономіка.– К. 2001.

  5. Радіонова І.Ф. Макроекономіка (теорія і практика). – К.: 2004 р.

  6. Савченко А.Г. Макроекономіка. Підручник – К. 2005р.

  7. Стельмах В.С. та інші. Грошово-кредитна політика в Україні.– К.: 2003

  8. Экономический журнал http://www.economix.com.ua

  9. Журнал „Економічний часопис ХХІ» http://www.soskin.info.ua

  10. Юридична газета http://www.yur-gazeta.com

  11. Офіційний сайт Державного Комітету Статистики України http://www.ukrstat.gov.ua

  12. Офіційний сайт Міністерства фінансів України http://www.minfin.gov.ua

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Методична розробка позакласного виховного заходу на тем у: «Ми нація...
...

Методична розробка національна ідея як складова державотворення в...
Методична розробка заняття з дисципліни «Історія України». Підготувала Ноженко І. В. – викладач Артемівського індустріального технікуму...

Методична розробка «методика проведення уроку «творча майстерня побудови знань»
Методична мета: Активізація самостійної творчої роботи учнів шляхом впровадження технології «Творча майстерня»

Методична розробка «методика проведення уроку української літератури...
...

Методична розробка «методика проведення уроку з використанням технології «творча майстерня»
Методична мета: Активізація самостійної творчої роботи учнів шляхом впровадження технології «Творча майстерня»

Методична розробка «методика проведення уроків української мови по...
...

Методична розробка уроку світової літератури «Категорія добра І зла в літературі»
Для того, щоб допомогти учням переодоліти цю трудність, треба знайти засіб з’ясувати разом з учнями (а не просто методом пояснення)...

Методична розробка з організації та проведення виховної години на...
Укладач: Смогла Наталя Вікторівна викладач вищої категорії Білгород-Дністровського морського рибопромислового технікуму

Методична розробка до написання курсової роботи з навчальної дисципліни «інвестування»
Методична розробка до написання курсової роботи з дисципліни «Інвестування» складені на основі робочого навчального плану та робочої...

Сценарій виховної години. 0 Висновки. 0 Література. 0 Самоаналіз....
Укладач : Свирида Наталія Борисівна –викладач економічних дисциплін, магістр, спеціаліст вищої категорії



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




fil.ocvita.com.ua
Головна сторінка