Пошук по сайту

Філософія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Позакласний захід з математики для учнів

Позакласний захід з математики для учнів





Відділ освіти Нікопольської райдержадміністрації


Інтелектуальний марафон


Позакласний захід з математики для учнів

7-8 класів

Підготувала вчитель вищої категорії

Л.А. Миросенко

с. Капулівка

2014 р.
Мета заходу:

  • перевірити знання учнів з історії математики; програмний матеріал предмета, перевірити вміння учнів застосовувати набутті знання на уроках математики при розв’язуванні прикладних задач;

  • розвивати вміння аналізувати, узагальнювати, систематизувати свої знання з історії математики; інтерес до одержання нових відомостей про математиків;

  • виховувати любов до предмету математики, зацікавленість у біографіях видатних вчених та їх відкриттях.



1 ведучий. Сьогодні у нас велике свято. Свято на честь її величності Математики. Вас чекає багато нового, цікавого, захоплюючого. Ви помандруєте сторінками історії, ближче познайомитесь з видатними математиками. Відчуєте всю її велич, красу, багатогранність. Для вас ми підготували багато жартів, вікторин, цікавих задач. Запрошуємо всіх. (Звучить гімн математиці на музику пісні "Наливаймо, браття, кришталеві чари")

Пошануймо, браття, мудру гостю нашу.

Їй усе під силу, розв’язать зуміє

Будь-яку задачу.

Щоби гостя люба в нас не сумувала,

Давайте розкажем, давайте покажем

Все чому навчала.

Степені і дроби, корені й квадрати,

Теореми мудрі і закони трудні

Будем прославляти.

Прославляймо, браття, мудру гостю нашу,

Щоб невдач не знали, щоб двійки минали

Щоденники наші.

2 ведучий. Математика – цариця всіх наук. Помандруємо її володіннями. Ось ми наближаємося до країни Принцеси Арифметики. Вам цікаво познайомитися з мешканцями цієї країни, з їх історією, життям? Ні? Що, без чисел можна обійтися? Не було б чисел, звідки ви б знали, наприклад, скільки вам років і звідки б ви знали, чи вам ходити до школи, чи ,може, пора вже одружуватися?

Заглянемо трішечки в історію.

1 ведучий. Первісні люди не знали лічби. Спочатку вони навчилися з групи предметів виділяти окремий предмет: із зграї вовків – ватажка зграї, із колоска – одне зерно, з отари овець – одну вівцю. Тому спочатку люди визначали це співвідношення як "один" і "багато".

Тривалі спостереження за парами предметів (очі, вуха, роги, руки, ноги) привели людину до уявлення про число 2. Мисливець, розповідаючи, що він бачив двох оленів, порівнював їх з парою очей. А якщо він бачив їх більше, то казав "багато". Лише поступово людина навчилася виділяти три предмети, а потім чотири, п’ять і т.д..

2 ведучий. Велику роль в історії лічби відіграли пальці руки. Прагнучи повідомити про кількість предметів, людина показувала відповідне число пальців. Одна п’ятірка означає 5, дві – 10. Коли не вистачало рук, у хід ішли ноги. Із плином часу виникла потреба в оперуванні все більшими числами. Люди зрозуміли, що назву кожному числу давати незручно. Найзручнішою виявилася десяткова нумерація.

1 ведучий. Коли люди ще не мали паперу, числа позначалися зарубками на палицях, кістках тварин, вузликами на шнурку, в’язками черепашок чи купками камінців. Числа першого десятка у багатьох культурах позначали відповідною кількістю крапок чи рисок. А для більших чисел придумували цікаві позначки чи малюнки.

2 ведучий. Зараз весь світ користується позиційною системою числення. Вона прийшла до нас від арабів. Тож називаємо її арабською нумерацією. У ній всього десять цифр, з яких можна утворити будь-яке число.

Потреба в запровадженні спеціальних знаків для виконання дій додавання та віднімання виникла дуже давно. Стародавні єгиптяни як знак додавання застосовували малюнок двох ніг, що рухалися вперед, а як знак віднімання малюнок двох ніг, що рухалися назад.

Сучасні знаки "+", "-" здобули загальне визнання на початку XVII століття.

1 ведучий. Ми вже знаємо, що є 10 цифр: 0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, які створюють різні родини – числа, котрі постійно перебувають у якомусь русі за допомогою знаків дій.

Піфагор та його учні вважали, що за допомогою чисел можна виразити всі закономірності. Наприклад, число 5 символізує колір, 6 – холод, 7 – розум, здоров’я, світло, 8 – любов та дружбу, 9 – стабільність.

2 ведучий. А взагалі історія математики – бездонний океан цікавої інформації, безмежний простір для пізнання.

Сьогодні ми вітаємо вас на інтелектуальному марафоні , грі в якій існує можливість продемонструвати свої розумові можливості. До участі в ньому ми запрошуємо дві команди учнів 7-8 класів, а також і наших почесних гостей – вчителів математики!

Оголошуємо 1 тур змагань – «Розумову розминку».

  • Які числа з’явилися першими?

А. Натуральні

Б. Цілі

В. Дробові

Г. Ірраціональні

  • Слово «арифметика» - грецького походження і означає…

А. Театр;

Б. Числове мистецтво;

В. Землемірство;

Г. Погода.

  • Він жив у Давній Греції у III ст.. до н.е., займався науками, спортсмен, відомий своїм «решетом»

А. Архімед

Б. Піфагор

В. Ератосфен

Г. Евклід

  • В перекладі з латини означає «та, що розтинає навпіл»:

А. Медіана;

Б. Бісектриса;

В. Висота;

Г. Січна.

  • За міру довжини фут було взято:

А. Довжину ступні людини;

Б. Ширину великого пальця руки;

В. Ширину ступні людини;

Г. Ширину чотирьох пальців.

  • Хто зайвий у цьому списку?

А. Лобачевський

Б. Остроградський

В. Мендєлеев

Г. Евклід

IIтур змагань – «Чи добре ми знаємо історію математики?

  • Давньогрецький математик, автор книги «Начала». На його честь названа геометрія, яку ми вивчаємо в школі. (Євклід)

http://www.telenir.net/nauchnaja_literatura_prochee/predskazanie_proshlogo_rascvet_i_gibel_dopotopnoi_civilizacii/i_005.jpg

  • http://math4school.ru/img/math4school_ru/portrety/viete_01.jpgВін - великий французький математик XVII – XVIII ст., зробив багато відкриттів в області алгебри, що його свого часу назвали батьком сучасної алгебри.(Ф. Вієт)



  • Ця людина вперше почала вивчати математику за... шпалерами - стіни дитячої кімнати були обклеєні фрагментами лекцій з математики. (Ковалевська С.В.)



  • Французький філософ, математик, фізик. Він є одним з основоположників аналітичної геометрії. У його головній математичній праці “Геометрія” (1637) уперше уведено поняття змінної величини, створений метод координат, названий пізніше на його честь. (Р.Декарт)

  • http://interlibrary.narod.ru/encyclopedia/10000200/10000260/100002601.files/image002.jpgДавньогрецький фізик, математик, механік. Під час Другої пунічної війни він працював над обороною Сіракуз, створив катапульти. Одне з його великих досягнень – побудова планетарію, «батько» числа π (Архімед)

III тур змагань - «Цікаві задачки» на швидкість міркування

  • Під час уроку фізкультури всі хлопці шикуються в одну шеренгу. Відомо, що Руслан стоїть сьомим, рахуючи зліва направо, а Владислав – десятим , рахуючи справа наліво. Скільки хлопців стоїть між Русланом та Владиславом?

А. Жодного

Б. Один

В. Двоє

Г. Троє

Д. Більше трьох

  • Дядько Панько та тітонька Одарка стоять у черзі. Позаду тітоньки Одарки стоять 4 особи, серед яких і Панько. Попереду дядька Панька стоїть 5 осіб, серед яких і Одарка. Між Одаркою і Паньком стоять 2 особи. Скільки всього людей, включаючи Одарку і Панька, стоять у цій черзі?

А. 13 осіб

Б. 11 осіб

В. 9 осіб

Г. 7 осіб

Д. 6 осіб

  • У деякій саморобній книжці бракувало другого розділу, який складався із 30 аркушів. Перший розділ закінчувався сторінкою номер 50, а кожний новий розділ починався з нової сторінки. Укажіть номер сторінки, із якої починався третій розділ цієї книжки. Примітка: кожний аркуш містить дві сторінки.

А. 80

Б. 81

В. 110

Г. 111

Д. 130

  • Темної-темної ночі Джуліко Бандитто пішов грабувати банк, але біля самих його дверей випадково зіткнувся носом до носа з іншим гангстером – де ля Воро Гангстеритто. Не впізнавши один одного, вони обидва викрикнули «Ой!» і побігли стрімголов у різні боки. Через який час між ними буде безпечна відстань у 120 м, якщо хоробрий Бандитто біжить зі швидкістю 6 м\с, а безстрашний Гангстеритто – зі швидкістю 9 м\с?

А. Через 8 с

Б. Через 40/3 с

В. Через 20 с

Г. Через 40 с

Д. Через 20/9 с

IV конкурс – «Підкорення вершин»

Необхідно в порожні клітинки вписати слова так, щоб співпадали перші та остання наперед задані літери

Завдання для 1 команди:

С




М



















П







С
















П










А













Г













Р










В
















А







В



















К




З






















К

Відповідь. Сім, плюс, пряма, гектар, вершина, відсоток, знаменник.

Завдання для 2 команди:


П




Д



















К







Г
















Т










Й













Л













А










Д
















К







В



















К




Ш






















Т

Відповідь. Пуд, круг, тупий, ламана, дільник, відрізок, шістдесят.

V конкурс – «Мислимо логічно»
На заданих схемах слова зашифровані числами. Кожній команді потрібно записати число, що відповідає заданому слову. Завдання однакові. Враховуються швидкість і правильність виконання.

Максимальна оцінка — 5 балів.

1.СІНО - 7190;

ПЕНЯ - 8394.

ПІСНЯ -?

(81794)

2.ЛИПА - 5391;

ГНОМ - 4208.

ГЛИНА -?

(45321)

1 ведучий. Слово для оголошення результатів цього туру і гри в цілому надається голові журі ...

(Виступ журі. Нагородження учасників і переможців)

2 вед.

Гра була дуже цікава,

І знання у вас міцні.

Може щось нове дізнались?

Це згодиться у житті!

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Позакласний захід з математики для учнів
Ви помандруєте сторінками історії, ближче познайомитесь з видатними математиками. Відчуєте всю її велич, красу, багатогранність....

Позакласний захід із математики
Математика І поезія – це… вираження тієї самої уяви, тільки в першому випадку уява звернена до голови, а в другому – до серця

Позакласний захід з біології
В основі проекту лежать інтереси учнів. Участь у проекті дає можливість розвивати творчі здібності учнів, в пошуковому та дослідницькому...

Математична “зоряна година” Позакласний захід для учнів 8–9 класів Хід заходу Вступне слово
Перед учасниками гри шість портретів відомих математиків Евкліда, Піфагора,Ф. Вієта, Р. Декарта, М. І. Лобачевського, П. Л. Чебишова...

Позакласний захід Мета
Тільки зараз І тільки тут Ви станите учасниками конкурсу ораторів «За що я люблю математику»

Позакласний захід, проект
Обладнання: святково оформлена сцена, портрет Б. Грінченка, мультимедійний проектор, екран, мікрофони, електронна презентація до...

Позакласний захід «Поэзия мелодия сердца» ст. 29 Обмін досвідом «Особливості...
Формування гуманістичної спрямованості духовно багатої особистості школяра на уроках світової літератури

Позакласний захід видатний математик Полтавщини
Михайла Васильовича Остроградського, виховувати почуття гордості за талановитого земляка, вчити співчувати І співпереживати людським...

Позакласний захід з української мови
Він містить цікаву інформацію про перетворення слів із власних назв у загальні. Представлений матеріал допоможе учням почерпнути...

Заняття
Розвивати пізнавальні та творчі навички учнів, виховувати інтерес до вивчення математики та потребу у розумовій діяльності, збагачувати...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




fil.ocvita.com.ua
Головна сторінка