Пошук по сайту

Філософія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Вимоги до вчителя при роботі з розвитку творчих здібностей дітей

Вимоги до вчителя при роботі з розвитку творчих здібностей дітей





ВИМОГИ ДО ВЧИТЕЛЯ

ПРИ РОБОТІ  З РОЗВИТКУ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ ДІТЕЙ
«Діяльність педагога - це складний процес, що вимагає не тільки глибоких знань, стійких педагогічних навичок і вмінь, високого рівня педагогічної майстерності, загальної культури, наявність специфічних особистісних якостей, але і значної частки творчості.»

психолог Б. М. Теплов
Діяльність педагога можна порівняти з айсбергом, у якого над водою височіє лише вершина, а основна частина недоступна прямому спостереженню. При навчанні однаково трудяться і вчитель і учні. Тому, для того щоб формувати потребу у творчості у дітей, необхідно щоб учитель був творчою особистістю. Повноцінне протікання педагогічного процесу потребує ініціативну, самостійну, творчу особистість педагога.

Творча особистість повинна володіти якостями (рад. філософ А. Н. Лук):

  1. Готовність до ризику. Вона випливає з того, що людина, що має багато ідей, повідомлений мати сміливість висловлювати їх вголос. Але будучи схильний до широких узагальнень і до прийняття рішень в умовах неповної інформації, він більше схильний до ризику помилитися.

  2. Імпульсивність, поривчастість, незалежність думок і оцінок.

  3. Схильність до гри, людина цінує гумор і сприйнятливий до смішного. «Почуття гумору поєднується з одним суттєво важливою властивістю особистості. Розкутість мислення, легкість асоціювання, безбоязно гра ідеями ".

  4. Внутрішня розкутість, без якої не може бути творчості.

  5. Здатність переступити через звичні рамки, «обмежують горизонт мислення».

  6. Ще одне відмітна якість творчої особистості - оригінальність, але без химерності, без прагнення підкреслити свою необхідність.

  7. Завзятість, наполегливість, цілеспрямованість, без яких немислимі творчі досягнення.

  8. Відрізняється вимогливістю, не задовольняється приблизними відомостями, невиразним переказом з третіх рук, а прагне уточнити, дістатися до першоджерел, з'ясувати думки фахівців ..

  9. Виявляє критичність, навіть прискіпливість і скептицизм, якщо інформація містить суперечності, логічні неузгодженості і натяжки ».

  10. Сміливість розуму і духу. Це якість, на думку А. Н. Лука, більш важливо, ніж інші, тому що ніякі здібності без цієї якості не приведуть справді «творчим злетам».

  11. Уміння утримуватися від втручання в процес творчої діяльності.

  12. Індивідуалізоване застосування навчальної програми залежно від особливостей учнів.

  13. Виняток якого тиску на дітей, створення розкріпаченої обстановки.

  14. Схвалення результатів діяльності дітей в якій-небудь одній області з метою спонукати бажання випробувати себе в інших видах діяльності.

  15. Вилучення максимальної користі з хобі, конкретних захоплень та індивідуальних нахилів.

  16. Демонстрація ентузіазму.

  17. Здатність переконати учнів, що вчитель є їхнім однодумцем, а не супротивником.

___________________________________________________________________________________________

Дорослий не повинен ставити себе над дитиною, а виступати в ролі помічника, співавтора, керуючись девізом: «Не треба, не поруч, а разом!»

Учитель зобов'язаний визнавати за дитиною здатність власними силами вирішувати проблемні ситуації.

Вчитель повинен стати для дитини не стільки розумним і вмілим старшим другом, скільки творчим учасником творчої діяльності.

У вчителя хотілося б бачити такі якості: творчий погляд на світ, уміння побачити в звичних предметах і явищах щось нове, дивовижне, сміливість до прийняття оригінальних рішень. Крім того, важливою якістю вчителя є його здатність безпосередньо виражати свої почуття і емоції, бути з ним на рівних. У такій концепції вчитель поважає в дитині особистість, визнає за ним право приймати самостійні рішення.

Діти не актори, завчити ролі і грають у відповідності зі сценарієм режисера.

Педагог повинен: планувати свою діяльність, передбачувати процес спілкування, розвивати здатність до імпровізації, гри, знайти порозуміння з дитиною, зрозуміти його потреби та інтереси; під час уроку чуйно реагувати на дитячі вислови, регулювати емоційну атмосферу, вчасно заохотити, похвалити дитину за успіх або пожартувати.

У своїй педагогічній діяльності вчителю необхідно розширювати кругозір. Недостатньо знати підручники і старанно вивчати методику. Бажано ще збирати «папки» по темах, що цікавлять, робити записи по різноманітним педагогічним проблемам, обговорювати свої і чужі ідеї в колі однодумців і на цій підставі створювати нові методи і прийоми, удосконалювати свою роботу. Рекомендується брати все корисне для себе з інших галузей знань і не обмежуватися цим.

Учитель повинен бути активним і не боятися невдач, вони часто можуть давати необхідний досвід. Корисно шукати оригінальні ідеї, не покладаючись на відоме, навіть на логіку, тому що і «сира» ідея не рідко призводить до дотепному рішенням. Якщо для здійснення ідеї потрібна допомога, необхідно вміти ідею відшліфувати, передбачити можливі доводи супротивника.

За справу братися краще з бадьорим настроєм та впевненістю в собі!
Принципи взаємодії «вчитель – учень»:

  1. зміна структури співпраці: від спільного, роздільного з учителем дії, до підтриманому дії, далі - наслідування і до самонавчання.

  2. активність учня направляється в русло спільного досягнення продукту адекватного соціальному змістом діяльності.

  3. створюється ситуація, яка спрямована на розвиток учнів, а також дозволяє формувати пізнавальні та виконавські дії і операції.

Принципи продуктивної взаємодії:

«Тільки те навчання в дитячому віці добре, яке забігає вперед розвитку і веде розвиток за собою».

Л. С. Виготський

  • • кожен учень включається у вирішення об'єктивних завдань на початку процесу засвоєння нового предметного змісту, на основі спеціального взаємодії.

  • зміни у процесі спілкування, відбувається становлення механізмів саморегуляції поведінки особистості учнів.

  • • більш продуктивне і мотивоване оволодіння операційно-технічними засобами виконання нової діяльності.

  • навчання повинне випереджати розвиток; дитині мають бути запропоновані знання, рівень складності яких перевищує рівень можливостей дитини. Учитель повинен постійно пропонувати своїм учням знання, моральні цінності, а також постійно, з урахуванням особливостей кожної дитини, допомагати їм долати труднощі.

«Ми не маємо права залишати дитину одну перед створеними нами ж бар'єрами його дорослішання, ми повинні бути завжди поруч і вчити, як долати труднощі. Ми повинні знаходитися «поруч» навіть тоді, коли він ніби справді залишається один на один з пізнавальним бар'єром - ті настанови, які ми дали йому до цього, і є наша присутність поруч з дитиною в цей час ». Ш. О. Амонашвілі

Учитель - посередник, який пояснює, показує, допомагає; додає навчальному матеріалу потрібну форму і структуру, ділиться з дитиною своїм досвідом, посередник між учнем та культурою, між учнем і життям, між його конкретними можливостями на сьогодні і навчальним матеріалом, теж призначеним на сьогодні.

Весь педагогічний процес - допомога дитині добитися більшого, ніж міг він добитися сам. Педагог - «невидимий», «невловимий», «прозорий», він жертвує собою і зникає.

Отже, ефективною можна вважати таку допомогу педагога, яка дає можливість дитині: діяти, перебувати у взаємовідносини, вивчати хвилюючий світ людей і об'єктів.

«Дитинство, отроцтво і юність в контексті наукового знання»:матеріали міжнародної науково-практичної конференції

25-26 квітня 2011р. Пенза - Шадринськ - Єреван: Науково-видавничий центр «Соціосфера», 2011.

Розроблено творчою групою КЗШ І-ІІІ ступенів № 111, керівник – Бублій О.А.

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Технології розвитку творчих технічних здібностей учнів
Саме тому в національній системі освіти пріоритетним напрямком є особистісний розвиток, який пов’язаний із формуванням творчого потенціалу,...

Уроках математики та в позаурочній роботі
Хто ж, як не вчитель, має побачити в кожній дитині неповторну особистість, навчити здобувати знання та зуміти їх використати в подальшому...

Департамент освіти І науки, молоді та спорту хмельницької облдержадміністрації...
М І цікавим. Також забезпечують активізацію діяльності вчителя та учнів на уроці, сприяють здійсненню диференціації та індивідуалізації...

План вступ Технології розвитку пізнавальних та творчих інтересів...
Розв'язання цих актуальних проблем можливе лише на основі широкого запровадження нових педагогічних технологій спрямованих на розвиток...

History@osnova com ua Авторські матеріали до журналу
Мета: сприяти розвитку ораторських та комунікативних здібностей, дослідницьких та організаційних навичок, розширенню загальнокультурного...

Особистісний ріст вчителя
Сучасне суспільство висуває нові вимоги не тільки до завдань. Змісту, забезпечення освіти, але й до особистості педагога. А це,в...

Розвиток творчих здібностей учнів на уроках образотворчого мистецтва
Творчість дітей – глибоко своєрідна сфера їхнього духовного життя, самовираження І самоутвердження, в якому яскраво виявляється індивідуальна...

Інтелектуальна гра «найрозумніший»
Мета: сприяти формуванню та розвитку інтелектуальних І творчих здібностей учнів, розвивати пізнавальний інтерес, творчу активність,...

Дипломна робота на тему: «позакласна робота з математики як засіб...
Червоний день «Любов до науки» Святкова лінійка – відкриття тижня математики Математика у … сірниковій коробці(5 та 6класи) Усний...

Випускна робота левіної Олени Анатоліївни
Відповідно до рішень Міжнародної конференції юнеско, освіту слід трактувати як цілісний феномен. Це передбачає: синтез гуманізму,...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




fil.ocvita.com.ua
Головна сторінка