Пошук по сайту

Філософія  лекції  Курсова робота  Рефераты  

Шекспірівський театр. Трагедія «Гамлет»: її філософсько-етична проблематика. Особливості конфлікту, зображення світу у творі. Мета

Шекспірівський театр. Трагедія «Гамлет»: її філософсько-етична проблематика. Особливості конфлікту, зображення світу у творі. Мета





Сторінка1/3
  1   2   3
Тема. Шекспірівський театр. Трагедія «Гамлет»: її філософсько-етична проблематика. Особливості конфлікту, зображення світу у творі.

Мета: схарактеризувати особливості шекспірівського театру, розкрити особливості побудови та конфлікту в трагедії; розвивати навички самостійної роботи, вміння готувати доповідь на задану тему, робити висновки з прочитаного, виховувати прагнення до світоглядних шукань,формувати моральну позицію учнів.

Інтерактивні форми роботи

  1. Робота в групах :

  • Виступи учнів – «літературознавців»;

  • Виступи учнів – «біографів»;

  • Виступи учнів – знавців театру.

  1. «Мозковий штурм»

  • Доведіть, що Гамлет надто добре розуміє те, що відбувається в Данському королівстві.

  • Прокоментуйте слова Марцелла: «Якась гнилизна в Данськім королівстві».

  • Як у словах привида оцінюється Клавдій і мати Гамлета?

3.Прийом творчої театралізації. Інсценування

  • Розмова між Офелією, її братом і батьком.

4.Метод «ПРЕС»

  • Як ви гадаєте,яке значення привида у І дії трагедії «Гамлет»? Що уособлює цей образ?


Тема. «Бути чи не бути – ось питання…» (Образ Гамлета. Трагедія його зіткнення зі злом реального світу.)

Мета:простежити еволюцію головного героя, визначити засоби розкриття його характеру, розкрити характерні особливості та функції монологів Гамлета; розвивати навички аналізу літературного образу,зіставлення образів, уміння висловлювати свою думку про твір,навички самостійної роботи з текстом; виховувати моральні якості учнів.
Інтерактивні форми роботи
1.Переказ тексту із творчим завданням.

  • Розкажіть про те, як сприйняли при дворі внутрішні зміни в Гамлеті. Які версії висувалися щодо нього, хто був їхнім автором? Яка ваша власна думка щодо «хвороби» Гамлета? На що він був «хворий»?

2.Метод «ПРЕС».

  • Чому Гамлет одразу не виконує наказ привида помститися Клавдію? Чому він зволікає?

3.Уяви себе

  • Прочитати монолог Гамлета.

4.Створення проблемної ситуації.

  • Як ви гадаєте, чому Гамлет так поводиться з Офелією?

  • Як ви поясните фразу Гамлета «Іди в черниці», яку він неодноразово повторює Офелії?

5.Усне малювання.

  • Опишіть, як поводиться Гамлет під час вистави. Чому він говорить про себе: «Я знов прикинусь хворим». Що означає його репліка під час вистави : «Полин,полин»?

  • Опишіть поведінку Клавдія. Чому він пішов з вистави?

  • Як поводяться Розенкранц і Гельденстерн?

6.Створення проблемної ситуації.

  • Чи справді Гертруда була невинною в історії з Клавдієм?

  • Гамлет говорить про неї: «Де ваші очі? Як могли зійти ви з тих верховин розкішних у багно…?» Яка ваша думка щодо цієї оцінки?



Тема. Втілення в образі Офелії ренесансного ідеалу жінки. Офелія та Гамлет.

Мета: схарактеризувати образ Офелії, виявити художні засоби його створення; розвивати вміння аналізувати художній образ, вести дискусію, добирати аргументи для доказів; формувати гуманістичний світогляд учнів.
Інтерактивні форми роботи

1.Проблемне питання

  • Образ Офелії традиційно вважають ренесансним ідеалом жінки. Але чи справді вна є ідеалом? Адже офелія брала участь у змові проти гамлета, пасивно споглядала його душевні муки. Гамлет відштовхнув її, а чи відмовляються від ідеалу? Отже, яка вона, Офелія?

2.Прийом опитування. Анкетування.

  • Скласти питання для анкетування образу Офелії.

3.Загадка на весь урок.

  • Божевільна Офелія з’являється з букетом квітів. Як ви гадаєте, що символізують ці квіти? Які квіти згадуються у розповіді королеви про смерть Офелії?

4.Завдання групі учнів «Знайти значення символів квітів в Інтернеті».

5. Прийом творчої театралізації. Інсценування.

  • Читання першої пісні Офелії ( «Як пізнати, хто ваш милий…»)

6.Дискусія

  • Чи справді Офелія – нещасна жертва?

  • Від чого гине Офелія?

  • Чи розлюбив Гамлет Офелію? Чому він її відштовхує?

  • Чи можна назвати Офелію ренесансним ідеалом жінки? Доведіть свою думку.


Тема. Мотив помсти, його зв'язок із системою образів у трагедії «Гамлет». Художні особливості побудови трагедії.

Мета: розкрити поняття «мотив»,з’ясувати художні особливості твору та способи розв’язання основних конфліктів у ньому, розвивати навички аналізу художнього твору, вміти порівнювати образи; формувати поняття про моральні цінності.

Інтерактивні форми роботи

1.Метод «Займи позицію».

  • Охарактеризувати образ Офелії та визначити її роль у п’єсі.

2.Усне малювання

  • Як поводить себе Гамлет на могилі Офелії? Опишіть його внутрішній стан. Що свідчить про те, що він не розлюбив її?

3.Проблемні ситуації.

  • Чи хотів Гамлет битися з Лаертом до того, як прийшов Озрік?

  • Чому Гамлет змінив своє рішення?

  • Чи здогадувався Гамлет, що його хотіли вбити?

4.Диферинційовано- групова робота.

  • Визначити основні мотиви трагедії «Гамлет». Як вони виявляються?

5.Незакінчені речення.

  • Чому Гамлет зволікав помститися Клавдію, а після поєдинку з Лаертом нарешті зважився це зробити?

  • На мою думку…

  • Мені здається…

  • Я не згоден… і т. п.


Тема. Підготовка до твору проблемного характеру «Сутність духовних шукань Гамлета».
Мета: узагальнити знання про трагедію «Гамлет», дати цілісну характеристику головного героя, визначити сутність духовних шукань Гамлета ; розвивати навички усного мовлення та уміння складати план до образу; формувати світоглядну позицію та моральні якості.
Інтерактивні форми роботи

1.Переказ тексту із творчим завданням.

  • Розкажіть про історію стосунків Гамлета із різними персонажами. Як у цих стосунках виявилися риси характеру героя?

2.«Займи позицію».

  • Гамлет – активний чи бездіяльний герой?

  • На совісті Гамлета не одна смерть. Чи можна назвати його героєм у повному розумінні слова?

  • Чому навколо Гамлета панує атмосфера смерті?

3.Дискусія.

  • «Гамлет проти Гамлета» або « Гамлет наодинці з собою».


Тема. «Найбільший оптиміст століття». (Короткі відомості про Ч. Діккенса. Гуманістичний пафос повісті «Різдвяна пісня у прозі». Особливості композиції).

Мета: ознайомити учнів з біографією Ч. Діккенса, підготувати дітей до сприйняття і розуміння змісту повісті; розвивати навички конспективного вивчення теми; виховувати людяність, благородство.
Інтерактивні форми роботи


  1. Мікрофон.

  • Підготувати учня – знавця біографії Ч. Діккенса, а «журналісти» («репортери»)

задають йому питання.

2.Уявна подорож в Англію.

  • Повідомлення учнів про історію створення повісті «Різдвяна пісня у прозі».

3.Оцінювання «Своя валюта»

За коротку відповідь учень збирає бонуси, в кінці уроку – оцінювання.

  • Назвіть головного героя.

  • Що відомо про Скруджа?

  • Як він зустрічав Святвечір?

  • Хто з’являється до нього вночі?

  • Яка мета візиту духа Марлея?

  • Про що він попередив Скруджа?



Тема. Подорож Скруджа в різдвяну ніч у часі і просторі.

Мета: уміти аналізувати зміст повісті, розвивати логічне мислення; удосконалювати навички виразного читання; виховувати милосердя, доброту,людяність, співчуття до ближнього.
Інтерактивні форми роботи

1.«Чарівний стілець»

  • Розповісти, як святкується Різдво в Україні.

  • Розповісти, як святкується Різдво в Англії.

  • Розповісти, як святкується Різдво у вашій родині.

2.Уявна подорож з героєм.

  • Детально переказати про подорожі Скруджа з духами Різдва.

3.Мозковий штурм.

  • Знайти у тексті описи пейзажів.

  • Порівняти внутрішній стан героя зі станом природи.

  • З якою метою автор наводить описи природи?

Тема. Причини деградації Скруджа та його переродження. Смисл назви твору.

Мета: допомогти зрозуміти причини деградації Скруджа; розвивати логічне мислення4, формувати навички аналізу твору; спонукати замислитися над проблемами життя.

Інтерактивні форми роботи

1.Бесіда

  • Знайти портрет Скруджа.

  • Чому герой відгукується на будь – яке ім’я?

  • Що про нього говорили у місті?

  • Яке слово для Скруджа було «найлиховіснішим»?

  • Які ланцюги скував для себе герой?

  • Що й коли зрозумів Марлей?

  • Хто винен у тому, що сталося з героєм?

2.Складання схеми «Ланцюжок помилок Скруджа».

Любов до грошей жадібність скнара байдужість жорстокість у стосунках зрада у коханні, друзів самотність

3.Проблемне питання.

  • Що сприяло переродженню Скруджа?

4.«Займи позицію»

  • Ч. Діккенс висловив таку думку: «Не гроші роблять людину щасливою, а людяність».

  • Висловіть власну думку щодо цього вислову.

5. Домашнє завдання: скласти план характеристики Скруджа ; дібрати матеріал про родину Кретчитів.

Тема. Життя знедоленої родини Кретчитів.

Мета: допомогти учням зрозуміти моральні цінності, які сповідує родина Кретчитів; поглиблювати навички виразного читання, аналізу образів, уміння робиит узагальнення; виховувати повагу до рідних та близьких людей.

Інтерактивні форми роботи

1.Оцінювання «Оціни друга».

  • Одні учні зачитують план характеристики Скружда, інші – оцінюють, аргументуючи бал.

2.Інсценування «Розповідь від імені героя»

  • «Зустріч із Бобом Кретчитом».

3.Розповідь ланцюжком.

  • Учні розповідають про підготовку та святкування Різдва у родині Кретчитів.

4.Створення проблемної ситуації

  • Подумайте, яку роль у розвитку сюжета мала розповідь про Боба Кретчита?

  • Які вічні істини розкрив у своїй повісті Ч. Діккенс?


Тема. «Ось мій рід занять: бути самим собою…» (Короткі відомості про

Д. Дефо і його роман «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо»)

Мета: перевірити знання учнів про долю письменника, дати поняття про роман; удосконалювати навички аналізу літературного твору, розпочати збір та накопичення матеріалу для характеристики головного героя; формувати читацьку культуру учня.

Інтерактивні форми роботи

  1. «Лови помилку».

  • Учні отримали домашнє завдання – опрацювати біографічні відомості про

Д. Дефо, а на уроці виявляють знання даного матеріалу.

2. Незакінчені речення.

  • Учні працюють із відкритим реченням,наприклад, «На сьогоднішньому у році для мене найбільш важливим відкриттям було…»


Тема. Подорож на остров Робінзона (Віддзеркалення в історії Робінзона Крузо шлях людства до цивілізації).

Мета:показати на прикладі історії Робінзона шлях людства до цивілізації; удосконалювати навички роботи над образом; виховувати уміння переборювати труднощі,цілеспрямованість, не втрачати рівноваги.

Інтерактивні форми роботи
1.Відгадування кросворда.

  • Домашнім завданням було складення кросворда.

  • За правильно виконане завдання учні отримують бонуси.

2.Інсценування «Сповідь Робінзона».

  • Підготований учень від імені Робінзона розповідає про свої пригоди.

3.Оцінювання «Накопичений бал»

  • На кожне запитання - коротка відповідь.

  • Чому Робінзон опинився на безлюдному острові?

  • Коли це сталося?

  • Якою було перша реакція героя?

  • Які речі мав Робінзон, коли потрапив на острів?

  • Що йому допомогло побороти відчай?

4.Колективна робота. Складання «ланцюжка» послідовності дій героя.

Збудував дім почав полювати посіяв зерно приручив тварин

навчився шити одяг виготовив посуд зробив човен
5.Мозковий штурм.

  • Як у вчинках Робінзона Крузо відбивається характер цивілізованої людини?

6. «Займи позицію»

  • Чим роман Д. Дефо цікавий і повчальний для сучасного читача?


Елементи інтерактивних технологій на уроках світової літератури

Тема. Поль Верлен - поет і людина. «Поетичне мистецтво» - віршований маніфест символізму.

Мета: ознайомити учнів із життєвим і творчим шляхом поета, визначити особливості символізму в його творчості, розвивати вміння учнів аналізувати, зіставляти поетичні твори, робити висновки; виховувати відчуття прекрасного, розуміння краси слова.

І.Актуалізація опорних знань.

  • Психологічна розминка «Скажи мені добре слово».

  • Складання грона «Символізм

Модерністський напрям

Культура ХІХ –ХХ ст.

Франція

Мистецтво

Символ


Символізм
Підсвідомість

Насиченість змісту

Відтінки

Інтуїція

Музика у слові

Чуттєвість

Півтони

Ґ. Аполлінер

С. Малларме

А. Рембо

П. Верлен



Індивідуальна робота з картками.

    • Розкрити суть термінів « декаданс», «модернізм», «імпресіонізм», «символізм».

    • Назвати основні риси модернізму.

    • Схарактеризувати внесок Ш. Бодлера у світову літературу.

    • Робота в групах.

      • 1група. Дитячі та юнацькі роки Поля Верлена.

      • 2 група. Становлення поета.

      • 3 група. Особисте життя.

      • 4 група. Дружба П. Верлена з А. Рембо.

      • 5 група. Участь П. Верлена у Паризькій Комуні та її наслідки у його подальшій роботі.

      • 6 група. Філософські шукання поета.

  • «Мозковий штурм». Чим, за Верленом, мусить керуватися поет: логікою чи інтуїцією? (Варіанти відповідей):

Вірш, написаний у 1847 році, а надрукований у 1882 році, став маніфестом як символістів, так і імпресіоністів. Вимоги самого Верлена надавати в поезії голос найтоншим, найневиразнішим враженням та емоціям збіглися з пошуками молодих поетів.

Поет у вірші віддає перевагу відтінкам, переливам між ними, найтоншим нюансам. Таким чином він намагається виразити своє бачення природи і світу людської душі і закликає інших позбутися спрощеності та схематизму в їх змалюванні.

Цей вірш напівжартівливий, іронічний. У ньому пародіюється відомий твір теоретика класицизму Н. Буало. Верлен пропонує «давати в поезії голос найтоншим враженням і емоціям...»

У вірші поет акцентує на важливості відтворення поетичними засобами життя світу природи і людського духу в усьому їхньому розмаїтті та єдності. Саме цим зумовлене його гасло: «Найперше - музика у слові!»

- Рефлексія.

То хто ж він Пол Верлен? Складання сенкану.

1.Особистість.

2.Цікава, інтригуюча.

3.Творить, працює, страждає.

4.Король поетів.

5.Талант.

Тема. Провідні мотиви поєзій П. Верлена — «пейзажі душ», їх своєрідність та насиченість

символами ( на прикладі вірша «Осіння пісня»).

Мета: розкрити особливості поезії Верлена, охарактеризувати її провідні мотиви; розвивати вміння зіставляти переклади; формувати навички аналізу поетичних творів; виховувати любов до поезії.

і. Актуалізація опорних знань.

- Складання схеми.

Основоположник символізму таємничість поезії поетичне мистецтво


c:\docume~1\admin\locals~1\temp\finereader10\media\image1.jpeg



Групова робота з картками.

1.Чому поезія «Поетичне мистецтво» стала маніфестом символістів?

2.Скласти цитатний план вірша.

3.Які асоціативні образи виникають в уяві під час читання поезій П. Верлена?


  • Виразне читання учнями вірша «Осіння пісня» ( у перекладі М. Терещенка, Г. Кочура, М.

Рильського).
Порівняння перекладів «Осінньої пісні» шляхом стратегії «Коло думок».

    1. Хто з перекладачів краще відтворив словесну, образну, поетичну, емоційну структуру вірша?

2.Яке враження справив на вас вірш? 3.3 чим асоціюється у поета осінь?

3.Які почуття відтворив автор у вірші?

4.Який настрій передано в «Осінній пісні»?

5.Спробуйте описати картини, що виникають у вашій уяві. Доберіть відповідні кольори до картини осені у вірші.

5.Які звуки можна почути під час читання вірша?

- Прийом «Віночок». Скласти віночок символів поезії «Осіння пісня».

Осінь - час переосмислення пройденого життя, журба, втома, туга за втраченим прекрасним. Вітер - голос осені, відкритий простір, щось вороже людині.

Листя - зів'яле (прожите) людське життя.

Струни - настрій.

Годинник - час як одна із характеристик процесу буття і нагадування людині про минущість усього

сущого, зокрема її самої.

Скрипка - душа.

Осіння пісня - журба, плин часу.
Рефлексія.

З якими основними ознаками поезії П. Верлена ви ознайомилися на уроках за творчістю поета?
Відповіді учнів оформляються в зошиті за стратегією « Гронування»


Ознаки поезії Поля Верлена
Музичність Змалювання «поезії душі»

Живописність Імпресіоністичність

Сугестивність Символічність

Назвіть провідні мотиви поезії Поля Верлена. Відповіді учнів оформляються у зошиті за стратегією «Гронування»


Провідні мотиви лірики Поля Верлена
Розчарування

Печаль Туга, самотність

  1   2   3

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Полтавської міської ради Полтавської області Предмет Світова література
Тема: Давньогрецький театр та його особливості. Есхіл як видатний давньогрецький драматург. Трагедія «Прометей закутий»

Театр як синтетичний вид мистецтва, художньої культури
Звичайно, кожна людина хоча б один раз у житті відвідала театр…В кожного з нас є улюблений спектакль, улюблений театр, улюблені актори…Проте,...

Вступ
Розділ І визначення конфлікту та теоретичні особливості гендерної поведінки при конфліктній взаємодії 6

§ Особливості виникнення держав у різних народів світу
Міститься характеристика основних типів правових систем світу: романо-германського, англо-американського, змішаного (скандинавської...

Курсова робота на тему: «Психологічні особливості поведінки людини в ситуації конфлікту»
Міжособові, міжгрупові та внітурішньогрупові конфлікти та їх вплив на поведінку людини. 20

Тема. Конфлікти. Слайд 1 Мета
Мета: забезпечити засвоєння моделі конфлікту; показати, які існують шляхи виходу з конфліктів; розвивати вміння відстоювати та аргументувати...

Тема: «Гобсек» зображення «влади золота» як руйнівної сили. Мета
Мета: поглибити образне мислення учнів у про­цесі аналізу художнього твору; звернути увагу на худо­жні деталі й описи автором побуту,...

Випускна творча робота
Люди, щоб подолати розбіжності вступають, у відкриту конфліктну взаємодію, в процесі якої вони одержують можливість висловлювати...

Тема. Біблія. Легенди про створення світу, про пер­ших людей та інші....
Мета: допомогти учням з'ясувати ідейно-художні особливості та значення біблійних легенд; роз­вивати навички виразного читання, аналізу...

Тема. М. Гоголь «Тарас Бульба». Зображення в повісті любові до України,...
...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації




fil.ocvita.com.ua
Головна сторінка